۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۰۹۷۴۰
حجت الاسلام کاشانی:

رمز دیپلماسی موفق درگرو اطاعت از رهبری است

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه رمز دیپلماسی موفق درگرو اطاعت از رهبری است، گفت: سران جامعه اسلامی باید همسو با رهبر جامعه اسلامی حرکت کنند تا بتوانند از گفت و گوی نرمش گونه با دشمن پرهیز و به دیپلماسی موفق دست یابند.
کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حامد کاشانی، استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) و دانشگاه امام صادق(ع) در جلسه هفتگی هیات شهدای منیریه که در حسینیه فاطمةالزهرا(س) برگزار شد، گفت: دوران حکومت امام علی(ع) بسیار اندک بود.

وی افزود: در این دوران اندک حضرت افراد بسیاری را از سمت‌ها و پست‌های حکومتی عزل و یا نصب کردند که در آن دوران برخی افراد این عزل و نصب‌ها را امری شتابزده از سوی امام می‌دانستند.

حجت الاسلام کاشانی با بیان اینکه مساله امروز ما از بسیاری جهات شبیه دوران حکومت امام علی(ع) است، ابراز کرد: قیس بن سعد از انصار پیامبر خدا(ص) و از یاران امام علی(ع) بود حضرت زمانی که حاکمیت مصر را به او سپردند پس از اندک زمانی او را از این سمت عزل کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قیس فرد خائن و یا از دشمنان امام نبود اما او در برخی از زمینه‌ها با نظر حضرت اختلاف سلیقه داشت برای مثال او به نرمش قهرمانانه با دشمن روزگار یعنی معاویه معتقد بود در حالی که امام این نظر را باطل می‌دانستند.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) در دوران حکومتش قصد داشتند که معاویه را به عنوان جرثومه فساد معرفی کنند در حالی که قیس بر عکس حضرت با معاویه رفتاری نرم داشت و امام نیز در این زمینه بارها به او فرموده بودند که اینجا جای نرمی نیست.

حجت الاسلام کاشانی با بیان اینکه انسان ریشه‌دار هرگز خود را به دشمن نمی‌فروشد، اظهار داشت: مسؤولیت‌های بزرگ در کشور باید به افراد ریشه‌دار سپرده شود تا در عین حال که با مردم خود به نرمی سخن می‌گویند و رفتار می‌کنند به همان میزان در برابر دشمن مقاوم و سخت باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه در تبیین اینکه بسیاری از سران حکومتی امام علی(ع) با ایشان همراه نبودند، گفت: سه خلیفه اول برای محو ساختن امام علی(ع) از صفحه روزگار به تخریب شخصیت ایشان پرداختند و فضائل حضرت را از مردم کتمان کردند تا بتوانند جایگاه حضرت را در بین مردم خدشه دار کنند لذا مشکل حضرت در دوران حکومتش آن بود که سران حکومتی‌اش خودشان را با ایشان تنظیم نمی‌کردند.

وی ادامه داد: امام با دشمن اصلی سخت و خشن بود و هرگز با او به گفتگو نمی‌پرداخت زیرا ایشان برای معاویه ارزشی قائل نبود در حالی که برخی از سران حکومتی‌ امام با دشمن به گونه ای دیگر رفتار می‌کردند به همین سبب در دیپلماسی حضرت چندصدایی وجود داشت.

حجت الاسلام کاشانی با تاکید براینکه سران حکومت باید خود را با قطب نما و رهبر جامعه تنظیم کنند، تصریح کرد: دیپلماسی موفق در گرو اطاعت از ولی جامعه است در این هنگام سران جامعه اسلامی می‌توانند خود را با فرامین رهبری تنظیم کرده و از گفتگوی نرمش گونه با دشمن پرهیز و به دیپلماسی موفق دست یابند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز هدف هجمه‌های دشمن نابودی راس حاکمیت اسلامی و جایگاه رهبری است آنان با تبلیغات گسترده رسانه‌ای به تخریب رهبری پرداخته و سعی دارند شاخه‌های اصلی نظام را بزنند.

وی اضافه کرد: امروز دشمن کلام کسانی را که سخنان رهبری را به گفتمان تبدیل می‌کنند به صورت وارونه جلوه داده و آنان را مورد هجمه حمله مخالفان قرار می‎دهد تا دیگر این افراد جرات بیان هیچ کلامی را نداشته باشند.

حجت الاسلام کاشانی در ادامه گفت: اوج غربت رهبر جامعه اسلامی آنجایی است که کسانی که باید حرف بزنند، نمی‌زنند. در این هنگام است که دشمنان رهبر و امام جامعه اسلامی را مورد تمسخر قرار می‌دهند حضرت موسی(ع) چون یاری نداشت هنگامی که به امر الهی کشتی می‌ساخت مورد تمسخر مردم قرار می‌گرفت./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات