۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۰۹۷۶۰

انتقاد تحلیل‎گر آمریکایی از وضعیت وخیم انسانی در یمن

خبرنگار آمریکایی با ابراز تاسف از وضعیت بسیار نامساعد انسانی در یمن، خواستار رسیدگی مجامع بین المللی به وضعیت بهداشتی و درمانی مردم این کشور شد.
یمن وبا

به گزارش خبرگزاری رسا، بن نورتون خبرنگار حوزه خاورمیانه مجله آلترنت با ابراز تاسف از وضعیت بسیار نامساعد انسانی در یمن، خواستار رسیدگی مجامع بین المللی به وضعیت بهداشتی و درمانی مردم این کشور شد.

نورتون که ازمنتقدان جدی تجاوز رژیم سعودی به یمن به شمار می رود، در توییتر نوشت: از 24 آوریل (7 ا ردیبهشت) سال جاری تاکنون 1600 شهروند یمنی جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری وبا از دست داده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: یمن اکنون به کشوری جنگ زده تبدیل گشته و بیماری وبا به کلیه استان های این کشور تسری پیدا کرده است.

سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل اعلام کرده است: شمار مرگ و میرناشی از ابتلا به وبا در یمن به 1500 مورد افزایش یافته و تعداد مبتلایان به وبا نیز به 246هزار تن رسیده است.

عربستان سعودی همراه با چند کشور دیگر از 6 فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی، رییس ‌جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ‌ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی، زخمی شدن ده ‌ها هزار نفر دیگر و آوارگی میلیو ن‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت ‌های این کشور نداشته است.

ویرانی در یمن بیداد می ‌کند، علاوه بر اینکه بیش از 12 هزار نفر در این کشور جنگ‌ زده کشته شده اند، دو سوم مردم یمن از قحطی رنج می‌ برند، هفت میلیون نفر از این افراد دچار سوء‌تغذیه حاد هستند و همین امر سبب شده تا هر ده دقیقه، یک کودک یمنی جان خود را از دست بدهد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات