۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۰۹۷۶۹
امام جمعه شهرری:

دشمن از بدحجابی به عنوان ابزار سیاسی بهره می‌برد

امام جمعه شهرری حجاب را از ضروریات دین بیان کرد و گفت: در عصر کنونی دشمن از مساله حجاب و بدحجابی به عنوان ابزار سیاسی بهره می‌برد.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: امام زادگان واجب التعظیم مدفون در این خاک ولی‌نعمتان ما هستند.

وی با اشاره به وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: نسب حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد و ثواب زیارت ایشان همسنگ با ثواب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) است.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به سالگرد حمله به مسجد گوهرشاد، بیان داشت: قشون رضا خان در سال 1314 با هجوم به مسجد گوهرشاد که مملو از جمعیت متعرض به کشف حجاب بود را به خاک و خون کشید و امتی را عزادار کرد.

امام جمعه شهرری حجاب را از ضروریات دین دانست و گفت: خداوند در سوره نور حجاب را تنها یک احکام بیان نمی‌کند بلکه از ضروریات دین معرفی می‌کند امروز دشمنان امر حجاب را به یک مساله سیاسی تبدیل کرده‌اند و درصدد از بین بردن حجاب و عفاف در جوامع اسلامی هستند.

وی ادامه داد: امروز مسؤولان جامعه باید در احیای امر به معروف و نهی از منکر اقدام جدی داشته باشند و قوه قضاییه از آمران به معروف با قدرت حمایت کند تا پدیده نامیمون بد حجابی در کشور ریشه کن شود.

حجت الاسلام شاهچراغی در زمینه مساله قطر، عنوان کرد: پرونده قطر برای ما پرونده روشنی نیست زیرا تا دیروز این کشور از حامیان کشورهای مرتجع و اسرائیل غاصب به شمار می‌رفت و با صدام همکاری جدی بر علیه ایران داشت اما امروز از نسل کشی در یمن ابراز بیزاری جسته و آن را محکوم می‌کند و ادعای رابطه مسالمت آمیز با ایران را دارد.

امام جمعه شهرری ادامه داد: برخی از کشورها از موضع گیری قطر حمایت کردند که ایران نیز حمایت خود را از این کشور اعلام کرد. عقب نشینی نکردن قطر خود عامل و مانعی برای حکمرانی عربستان در منطقه به شمار می‌رود. مقاومت و ایستادگی میوه شیرینی دارد که امروز کام مردم عراق را شیرین کرده است

وی با اشاره به دیدار برادران سپاه با حضرت آقا، گفت: معظم له در این دیدار بیان فرمودند: ما هرگز از موضع مقتدرانه نظامی خود کوتاه نخواهیم آمد؛ اقتدار موشکی و دفاعی کشور خود مهمترین عامل بازدارنده در برابر حملات دشمن قلمداد می‌شود./۲۰۱/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات