۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۰۹۷۸۱
آیت الله علما تأکید کرد؛

ضرورت حمایت از حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر

آیت الله علما گفت: آمران به معروف احیا کننده معروف در جامعه هستند بنابراین باید حامی حقوق این افراد بود تا بتوانند به راحتی فرایض دین را در جامعه اشاعه و گسترش دهند.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به اهمیت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: یکی از راهکارهای دشمن علیه ایران از بین بردن غیرت دینی و اشاعه فساد و بی بندوباری است بنابراین امر به معروف و نهی از منکر می تواند سدی در برابر هجمه های دشمنان انقلاب باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: ترویج فساد و بی بندوباری جوانان را منحرف و جامعه را فاسد خواهد کرد، اشاعه بی حجابی یک نوع غارت فرهنگی در کشور است بنابراین نسبت به این هجمه و جلوگیری از آن اهتمام ویژه داشت.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه افزود: اقتدار و تقویت نظام به واسطه احیای امر به معروف و نهی از منکر تحقق می یابد، شهدای انقلاب و دفاع مقدس در وصایای خود نسبت به رعایت حجاب اسلامی تأکیدات فراوانی داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید حامی حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر بود یادآور شد: آمران احیا کننده معروف و از بین برنده منکر در جامعه هستند بنابراین باید حامی حقوق این افراد بود تا بتوانند به راحتی فرایض دین را در جامعه اشاعه و گسترش داد.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: مسأله بی حجابی بسیار خطرناک بوده و سبب انحراف جامعه خواهد شد بنابراین مسؤولان و قوه قضاییه باید از آزادیهای مشروع حمایت کرده و حامی امر به معروف و نهی از منکر باشند.

وی مطرح کرد: قوه قضاییه باید نسبت به تخلفات و آزادیهای غیرمشروع برخورد کند، متأسفانه وضعیت حجاب در جامعه نامطلوب است.

آیت الله علما یادآور شد: انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت و ایثار شهدا دارای عظمت و اقتدار است بنابراین باید مردم و مسؤولان قدر نظام و مجاهدت شهدا را بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان ابراز داشت: امید است بتوانیم با تبعیت از بیانات رهبر معظم انقلاب حامی و پشتیبان نظام و دستاوردهای شهدا و امام خمینی (ره) باشیم./۲۰۱/۸۵۷/ب۱

ارسال نظرات