۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۵۰۹۸۳۸
حجت الاسلام رضایی تهرانی مطرح کرد؛

ضرورت ثبات قدم و استواری در مسیر الهی و سبک زندگی ایمانی

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان ها در برابر نگاه خدا و در مسیر الهی و سبک زندگی ایمانی باید ثبات قدم داشته باشند، گفت: باید خدامداری توام با ثبات قدم همیشه و همه جا در زندگی انسان ها وجود داشته باشد.
رضایی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با اشاره به سبک زندگی ایمانی از منظر نهج البلاغه گفت: همه انسان ها باید از دریای پر گوهر سیره امیر مومنان(ع) به دنبال درشت ترین گوهر مد نظر ایشان باشند.

وی با بیان این که امیر مومنان(ع) در پایان خطبه 192 نهج البلاغه ساختار زندگی و سبک زندگی ایمانی خود را بیان می کنند که این بیان حضرت، سبک زندگی ایمانی در طراز علوی است، تصریح کرد: اگر کسی این بیان را در زندگی پیاده کند می تواند امیدوار باشد در زمره اصحاب خاص حضرت قرار بگیرد.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این که انسان ها در برابر نگاه خدا  و در مسیر الهی و سبک زندگی ایمانی باید ثبات قدم داشته باشند، خاطر نشان کرد: باید خدامداری توام با ثبات قدم همیشه و همه جا در زندگی انسان ها وجود داشته باشند و در هر حال و شرایطی همراه با خداوند متعال باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خداوند تعبیری در قرآن آورده که مردان الهی آنانی هستند که دائما در حال نمازند، اظهار کرد: انسان ها باید همواره به دنبال انجام وظیفه باشند و خوشا به حال کسانی که همیشه حال نماز را زنده نگه می دارند و پشت کرسی ریاست و در سیاست و تجارت حال عبادت پروردگار را دارند.

وی با بیان این که انسانی که در حال داد و ستد، رفت و آمد و هر شرایطی حال نماز را داشته باشد، بنا به بیان قرآن امتیاز والایی دارد، گفت: امیر مومنان(ع) برجسته ترین شاخصه را برای داشتن سبک زندگی علوی این می دانند که در هر حالی حرکات و سکنات انسان نمایانگر خداوند بوده و هر کس به او نگاه کند یاد پروردگار بیافتد.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این که بنابرگفته حضرت مسیح همواره با کسانی رفاقت کنید که دیدارشان شما را به یاد خداوند بیندازد، خاطرنشان کرد: این با خدا بودن سبب می شود انسان در هیچ لحظه و در برابر هیچ سختی و صدمه ای کوتاه نیامده و در برابر هیچ وعده ای خود را نبازد.  

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که چنین انسانی خدایی می شود و داشتن رنگ خدایی بالاترین امتیاز است، گفت: اگر انسان رنگ و بوی خدایی گرفت هر کاری که از خدا برآید از او نیز به اذن پروردگار بر می آید و انسان در چنین نقطه ای خلیفه الله می شود و امضایش اعتبار امضای او را پیدا می کند.

وی با بیان این که عبد خدا شدن، همیشه و همه جا با خدا بودن و خدامداری توام با ثبات قدم در مسیر الهی انسان را به مقام برتر عبودیت او می رساند، بیان کرد: به تعبیر سوره بقره یاد همیشگی خداوند انسان را خلیفه الله کرده و مایه اعتبار او می شود که البته انسان برای دستیابی به این جایگاه متعالی نباید خداوند را با هیچ چیز تعویض کند و همچون امیر مومنان(ع) در اوج سختی ها با ثبات قدم برای احیای امر پروردگار بایستد./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات