۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۰۹۹۰۹
مسؤول بسیج جامعه زنان استان تهران:

حجاب مانع رشد سیاسی و اجتماعی زن نمی‌شود

مسؤول بسیج جامعه زنان استان تهران با تاکید براینکه حجاب مانع رشد سیاسی و اجتماعی زن نمی‌شود، گفت: حجاب و عفاف بنیان خانواده را مستحکم می‌کند.
تحلیل حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهرا امینی مسؤول بسیج جامعه زنان استان تهران، امروز در نشست خبری عفاف و حجاب که در سپاه سیدالشهدا(ع) تهران برگزار شد، گفت: اسلام به مساله عفاف و حجاب زن اهمیت بسیار می‌دهد.

وی افزود: عفت زن مایه احترام و شخصیت اوست البته عفاف مرد هم مهم است. عفاف تنها مخصوص زنان نیست بلکه مردان نیز باید عفیف باشند. حجاب ظاهری یکی از مصادیق عفاف به شمار می‌رود کسی که عفاف داشته باشد از حجاب خوبی هم برخوردار خواهد بود.

امینی ادامه داد: حجاب زن مسلمان کنترل نگاه و وجود حریم بین محرم و نامحرم به سالم نگاه داشتن عفت کمک می‌کند و امنیت زنان و مردان مسلمان را تامین می‌کند عامل حفظ مهربانی و وفاداری زن و مرد در خانواده و حفظ بنیان خانواده می‌شود و مانع هرز رفتن نیروی زن و مرد شده و سبب می‌شود نیروی آنان در راه درست به کار گرفته شود.

مسؤول بسیج جامعه زنان استان تهران حجاب به معنای جدایی زن از مرد و منزوی کردن زن و مزاحم و مانعی برای فعالیتهای سیاسی اجتماعی و علمی زن نیست و دلیل عینی‌اش را در زنانی که سطح بالای علمی در هر رشته‌ای را دارند و خود را با تعالیم اسلامی با مساله حجاب منطبق می‌کنند می‌توان دید.

وی گفت: با فرا رسیدن سالروز واقعه گوهر شاد و حمله رژیم سفاک رضاخانی به معترضین کشف حجاب این هفته به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است و فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به شمار می‌رود.

امینی ادامه داد: ایام هفته به ترتیب روز اول عفاف و حجاب، گرایش انسانی، انتخاب ایرانی، روز دوم عفاف و حجاب، آزادی، کرامت انسانی، حقوق شهروندی، روز سوم عفاف و حجاب، تجلی مشارکت اجتماعی، روز چهارم تولید اشتغال نه به پوشاک خارجی، روز چهارم مردان غیور، زنان عفیف، خانواده متعالی، روز پنچم جشن صیانت از حریم خانواده، روز ششم عفاف و حجاب، نشاط اجتماعی، امنیت اخلاقی و روز آخر جامعه عفیف زمینه ساز ظهور نامگذاری شده است.

 مسؤول بسیج جامعه زنان استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: جامعه بسیج زنان سعی کرده متناسب با عناوین ایام هفته با بهره گیری از ظرفیت‌های گسترده برنامه‌هایی را به صورت همایش، جشنها، تهیه و توزیع آثار هنری، تولید محتوا و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، مانورهای فرهنگی و مسابقات برگزار کند./202/813/ب1

ارسال نظرات