۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۰۹۹۱۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

رعایت عفاف و حجاب در جامعه امنیت اجتماعی را تقویت می‌‌کند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه توان و تلاش دشمنان در جهت قبح زدایی از مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی به کار گرفته شده است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بهره گیریم.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان نکا به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و با بیان این که برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید از همه ظرفیت ها بهره گیریم، گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه از بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می کند.

وی با بیان این که در طول تاریخ همواره افکار پلید و شیطانی که وابسته به آن سوی مرزها بودند تلاش کردند تا مسأله عفاف و حجاب را در جامعه ایرانی کمرنگ و خدشه دار کنند، افزود: تضعیف این ارزش مهمی دینی خسارت های جبران ناپذیری برای نظام دینی به همراه خواهد داشت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رعایت عفاف و حجاب در جامعه امنیت اجتماعی را در کشور تقویت می کند، تصریح کرد: کمرنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امنیت اجتماعی جامعه را به مخاطره می اندازد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که 21 تیرماه سالروز کشتار رژیم طاغوت علیه معترضان به بدحجابی در مسجد گوهرشاد است، بیان داشت: رژیم جنایت کار پهلوی مروج بی عفتی، فساد و بی بندوباری در جامعه آن دوران بود.

استاد حوزه علمیه مازندران ملت ایران را مردمی دیندار و مؤمن معرفی کرد و با بیان این که مردم کشورمان همواره نسبت به سیاست های فرهنگی رژیم سابق اعتراض شدید داشتند، تصریح کرد: همان اعتراض ها و مخالفت های مردم علیه رژیم بستری را برای نابودی آن حکومت وابسته و پایه گذاری نظام اسلامی فراهم کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که رژیم طاغوت، حکومتی کاملاً وابسته به غرب به ویژه آمریکا بود، خاطرنشان کرد: همه سیاست های کشور را در آن مقطع آمریکایی ها و دیگر کشورهای غربی تعیین می کردند و حکومت وقت هیچ گونه اختیاری در امور از خود نداشت.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که با اشاره به این که رژیم منحوس پهلوی اجازه ترویج حجاب و دیگر ارزش های دینی را در جامعه نمی داد و با قدرت در برابر این مسائل مهم ایستادگی می کرد، بیان داشت: مسائل دینی در حکومت قبل تئها در مسائل فردی و شخصی خلاصه شده بود.

امام جمعه نکا با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز ارزش های دینی در بخش های مختلف جامعه نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس شرع مقدس تدوین شده است و این نشان از عزم حکومت اسلامی برای تقویت دین در جامعه دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عده ای همواره با گسترش ارزش های دینی و اعتقادی در جامعه مخالف بودند و این مخالفت در بسیاری از مواقع علنی شد، تصریح کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برخی گروه ها به همین دلایل در برابر انقلاب اسلامی و مردم کشورمان دست به سلاح بردند و اقدامات تروریستی علیه کشورمان را آغاز کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه تلاش های دشمنان داخلی وخارجی برای به حاشیه راندن دین و ارزش های اسلامی در جامعه با شکست مواجه شد، خاطرنشان کرد: امروز به برکت هوشیاری و بصیرت علمای دین و دلسوزان نظام اسلامی، دین در همه امور نقش اساسی و ریشه ای را دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران  با اشاره به این که هجمه های فرهنگی دشمن هیچ گاه پایانی نداشته و نخواهد داشت، گفت: این هجمه های فرهنگی امروز به شیوه های جدیدی در حال پیگیری است و مسؤولان نباید در برابر این هجمه ها اقدامات منفعلانه داشته باشند.

امام جمعه نکا با بیان این که همه توان و تلاش دشمنان در جهت قبح زدایی از مسأله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی به کار گرفته شده است، تصریح کرد: باید در برابر این هجمه های سنگین دشمنان از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای حفظ عفاف و حجاب در جامعه از خودگذشتگی های بسیاری صورت گرفته است، گفت: بخشی از شهدای ما، شهیدان راه حجاب و عفاف هستند و نباید فراموش کنیم که یکی از مهم ترین خواسته های شهدا از ما حفظ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از راه های حفظ فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش آن در جامعه توجه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر است، بیان داشت: باید با بهره گیری از این فریضه مهم دینی در جهت حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گام برداریم.

امام جمعه نکا با بیان این که متأسفانه برخی ها مسأله آزادی را به معنای بی حجابی و بندوباری تعبیر می کنند، خاطرنشان کرد: همان طور امام خمینی(ره) فرمودند آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران میشود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و این مسأله همواره باید مورد توجه مسؤولان و نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از چادر به عنوان حجاب برتر یاد کرد و با بیان این که برخی ها چادر را عاملی برای محدودیت زن بیان می کنند، خاطرنشان کرد: این تفکر کاملاً غلط و انحرافی است بلکه رعایت عفاف و حجاب و چادر عامل مصونیت و حافظ کرامت انسانی بانوان است.

استاد حوزه علیه مازندران از خانواده به عنوان نخستین مکان در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب یاد کرد و گفت: در کنار خانواده، مدارس به عنوان مهم ترین مرکز تعلیم و تربیت می تواند نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن این فرهنگ دینی ایفا کند.

امام جمعه نکا با تأکید براین که نباید بگذاریم بی حجابی و دوری از چادر به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، بیان داشت: موضوع عفاف و حجاب یک مسأله اساسی و راهبردی در حفظ فرهنگ دینی در جامعه اسلامی است و با خدشه دار شدن آن دشمن به اهداف و برنامه های خود دست خواهد یافت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از ترویج بدحجابی و بی بندوباری به عنوان یکی از راه های مهم نفوذ دشمن به کشورمان یاد کرد و گفت: دشمن تلاش می کند با سرمایه گذاری گسترده در این بخش، مبانی دینی ما از درون تضعیف کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند عزم ملی هستیم، تصریح کرد: همه بخش های کشور باید برای رشد این فرهنگ ارزشی در جامعه بسیج شوند و این مسأله مهم تنها وظیفه یک سازمان و مجموعه نیست.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود به ظرفیت توریستی و گردشگری مازندران اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه امروز وضعیت سواحل ما در موضوع رعایت مسائل اخلاقی و حجاب به هیچ عنوان رضایت بخش نیست، خاطرنشان کرد: باید برنامه های فرهنگی و دینی در این مناطق با جدیت هر چه بیشتر دنبال شود تا از آسیب های احتمالی کاسته شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی تأکید براین که نباید به بهانه استفاده از فضای گردشگری استان شاهد رشد و گسترش بد حجابی و فساد در برخی مناطق باشیم، تصریح کرد: برخورد جدی با هر گونه هنجارشکنان در این مناطق از سوی دستگاه های نظارتی و مسؤول یک ضرورت است./۱۳۱۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات