۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۰۹۹۶۶
حجت الاسلام ریاحی تشریح کرد؛

عوامل بدپوششی در جامعه

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با اشاره به گسترش بدحجابی و بدپوششی در جامعه گفت: نباید اینطور باشد که هر سال در یک زمان خاص و در طی چند روز همه در زمینه حجاب و ترویج آن فعالیت کنند و بعد از آن همه چیز را رها کنند و بروند تا سال دیگر.
حجت الاسلام ریاحی

حجت الاسلام میثم ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در جامعه گفت: اولین چیزی که در این زمینه باید مشخص بشود موضوع متولی یا متولیان امر حجاب است، هنوز معلوم نیست کدام نهاد، ارگان، سازمان یا دستگاهی متولی موضوع پوشش و حجاب است.

وی با بیان اینکه متولیان مسأله حجاب ابتدا باید تعریف درست و دقیقی از عفاف و حجاب برای زنان و مردان به جامعه ارائه دهند، تصریح کرد: وقتی جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوانان به درستی نمی‌دانند منظور و هدف از ترویج حجاب در جامعه چیست و حتی گاهی با برخی تندروی‌ها و افراط‌ها در این زمینه مواجه می‌شوند طبیعی است که با تبلیغات سوء کارتل‌های رسانه‌ای غرب رفته رفته از حجاب فاصله گرفته و عفاف و حیا آنها نیز دچار خدشه خواهد شد.

پرداختن به مسأله عفاف و حجاب نباید مناسبتی باشد

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با اشاره به برخی آمارهای غلط نسبت به عدم رشد بدحجابی در جامعه اظهار کرد: اگر طبق گفته برخی اشخاص بیشتر افراد جامعه شئون پوشش در آقایان و خانم ها را رعایت می‌کنند پس این همه بدحجابی و بد پوششی که در سطح جامعه به ویژه کلانشهرها مشاهده می‌شود چیست؟ بهتر است به جای اینکه امیدواری‌های بی جهت بدهیم تلاش کنیم تا با روش‌های صحیح و اثرگذار عفاف و حجاب را در جامعه نشر دهیم.

حجت الاسلام ریاحی با تأکید بر اینکه برگزاری همایش و راهپیمایی عفاف و حجاب تنها راه نشر و ترویج حجاب نیست، خاطرنشان کرد: نباید این گونه باشد که هر سال در یک زمان خاص و در چند روز همه در زمینه حجاب و ترویج آن فعالیت کنند و بعد از آن همه چیز را رها کنند و بروند تا سال دیگر و تازه فعالیت‌های همین چند روز هم خلاصه بشود به یک راهپیمایی و تجمع مناسبتی.

مدیر مسؤول نشریه ریاح در ادامه فضاهای رسانه ای و رسانه ملی را یکی از مروجین باورهای غلط پیرامون حجاب و پوشش اسلامی عنوان کرد و افزود: زمانی که در فیلم‌های تلویزیونی شاهد هستیم زنان بد اخلاق، بدکاره، بی فرهنگ، بی‌سواد، فقیر و درمانده و به طور کلی نقش‌های منفی و آزاردهنده چادری و محجبه هستند بدیهی است که جوانان و نوجوانان ارتباطی با حجاب برقرار نکنند و آن را مایه عقب ماندگی بدانند.

وی ادامه داد: لباس‌های عجیب و غریب و ضد فرهنگی که برخی بازیگران مرد در فیلم‌ها و در حضورشان در جشنواره‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به تن دارند خیلی زود به سطح جامعه و به تن نوجوانان و جوانان می‌رسد، در حقیقت به جای اینکه رسانه ملی مروج حجاب باشد عملا مروج بدپوششی می‌شود و برنامه‌های مقطعی هم که پیرامون عفاف و حجاب و پوشش اسلامی در رسانه ملی پخش می‌شود آنقدر سطحی، تصنعی و نسبت به فیلم‌ها وبرنامه‌های دیگر بی اثر است که نمی‌تواند در جامعه فرهنگ سازی کند.

حجت الاسلام ریاحی عدم نظارت صحیح و دقیق بر فروشگاه‌های عرضه پوشاک را یکی از عوامل مؤثر در ترویج بدپوششی و بدحجابی در کشور عنوان کرد و گفت: وقتی لباس‌هایی که عملا به جای پوشش فقط سطح تحریک را در افراد را بالا می‌برد و یا اینکه ترویج فرهنگ‌های بیگانه در جامعه را با تصاویر و نوشته‌های روی خود برعهده دارند بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر از لباس‌های با پوشش اسلامی در دسترس هستند طبیعی است که شاهد رشد بدحجابی در جامعه باشیم.

ضرورت اقدام دستگاه‌های فرهنگی برای تأمین لباس اسلامی با قیمت مناسب

دبیر جامعه وعاظ اصفهان اختصاص بودجه برای یارانه پوشش اسلامی به ویژه چادر به عنوان حجاب برتر را یکی از راهکارهای اساسی و اثرگذار در زمینه ترویج حجاب دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل کشور معضلات اجتماعی نظیر طلاق، بالارفتن سن ازدواج، فساد و فحشا و معضلاتی از این قبیل است که هزینه‌های سرسام آوری را برای کشور به دنبال دارد، بهتر نیست دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به‌جای برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مناسبتی و کم اثر دست به دست یکدیگر داده و بودجه‌ای را برای فروش لباس با معیارهای حجاب اسلامی و فرهنگ ایرانی اختصاص دهند و در حقیقت هر مرکز فرهنگی یک مرکز فروش لباس اسلامی با قیمت مناسب و البته طرح‌های مناسب و جوان پسند داشته باشد.

وی با انتقاد از کم کاری رسانه‌ها در زمینه عفاف و حجاب، اظهار کرد: رسانه‌ها بیشتر از اینکه به مسائل بنیادین در حوزه خانواده بپردازند درگیر قیل و قال‌های سیاسی شده‌اند یا اینکه یا اینکه عملا در خدمت برخی مدیران کلان قرار گرفته‌اند و همه به هرکاری مشغول هستند جز اینکه با ورود جدی و جریان سازی حرفه‌ای به تبیین اهمیت حجاب، عفاف و پوشش اسلامی در کشور و نقش آن در زمینه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی بپردازند./1304/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات