۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۱۰۰۱۳
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین: 

رییس جمهور در برابر منتقدان سعه صدر به خرج دهد

رئوفیان با تأکید بر این‌که روحانی باید سعه‌صدرش را افزایش دهد و عصبانی نشود، گفت: عصبانیت رئیس جمهور او را از وظایف اصلی به فرع می‌کشاند.
ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با اشاره به قانون و شرح وظایف و اختیارات احزاب در قانون اساسی اظهار داشت: تنها وظیفه اجرای برگزاری انتخابات و یا بازارگرمی در دوران تبلیغات انتخاباتی نیست.

وی با تأکید بر این‌که احزاب و گروه‌های سیاسی بایستی با هوشیاری نسبت به عدم خروج حاکمیت از مسیر اصلی انقلاب اسلامی و آرمان های امام و رهبری نقش آفرینی کنند، گفت: تاکنون 243 حزب از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز فعالیت دارند، البته باید دانست که احزاب فولکس واگنی حزب نمی‌شود.

رئوفیان با بیان این‌که دولت باید به احزاب یارانه بدهد و دست احزاب را  هم ببوسد، گفت: تخصیص یارانه به احزاب حق آنها است؛ لازم است مجلس هر ساله ردیف بودجه‌ای برای احزاب قرار دهد و بی‌منت به احزاب بودجه دهد.

وی ادامه داد: احزاب اگر بخواهند در سطوح ملی و استانی مشارکت داشته باشند؛ نیازمند تامین هزینه هستند، با اینکه می دانیم برخی احزاب وابسته به قدرت هستند و یا از دل قدرت بیرون آمدند که بی‌نیاز هستند که به این احزاب نباید به نظرم یارانه دهند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین وابستگی مالی احزاب را موجب خدشه دار شدن استقلال آنها دانست و گفت: اختصاص یارانه به احزاب باید بدون منت دولت باشد و دولت نیز از احزاب بخواهد تا دولت را منصفانه نقد کند؛ وظیف احزاب تنها در مسائل سیاسی خلاصه نمی شود.

رئوفیان ادامه داد: اگر دولت در ازای اختصاص یارانه به احزاب انتظار حمایت از آنها داشته باشد، اشتباه است، که البته این خطر بزرگی نیز است؛ اما اگر دولت به احزاب یارانه دهد و انتظار داشته باشد تا احزاب حامی منتقد دولت باشند، مطلوب می باشد. حامی منتقد دولت بودن یعنی کمک دولت بودن به دور از هر نوع وابستگی.

وی در ادامه با اشاره به این‌که رییس جمهور گاه در برابر منتقدان رفتار مناسبی نداشته است، اظهار داشت: حزب ایران زمین در انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت کرد، اما این حمایت به معنای آن نیست که نقد نکنیم.

رئوفیان با تأکید بر این‌که روحانی باید سعه‌صدرش را افزایش دهد و عصبانی نشود، گفت: عصبانیت رئیس جمهور او را از وظایف اصلی به فرع می‌کشاند و این به زیان دولت و کشور است، هرچند منقدان نیز باید رعایت انصاف و اخلاق را داشته باشند.

دبیرکل حزب ایران زمین در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر روند چگونگی ارایه لیست یشنهادی حزب برای تشکیل کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: به عنوان یک حزب و نهاد مدنی فعال در عرصه سیاست‌ورزی کشور به رئیس‌جمهور تذکر جدی می دهیم که مدیران درجه یک را انتخاب کند تا دولت در چاله انفجار نادانی نیفتد.

وی با بیان این‌که برخورد جنای در انتخاب وزیران به زان مملکت تمام خواهد شد، ادامه داد: نباید در ریاست جمهوری دنبال مسائل جناحی باشیم، به رئیس‌جمهور توصیه کرد در انتخاب کابینه شایسته سالاری را معیار قرار دهد.

رئوفیان در ادامه توجه به وحدت، همگرایی با سیاست های دولت و داشتن اختیار را سه اصل مهم برای انتخاب وزیران دانست و گفت: متأسفانه برخی مدیران عقده مدیریت دارند به جای علم مدیریت، افرادی را روی کار می آورند که از خود ضعیف تر و کم سواد تر هستند تا حرف شنوی بیشتری داشته باشند./935/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات