۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۱۰۰۷۲
مسؤول مرکز مطالعات زن و خانواده قم مطرح کرد؛

ضرورت تعامل نخبگان علمی با کنشگران اجتماعی در حوزه مطالعاتی زن و خانواده

مسؤول مرکز مطالعات زن و خانواده قم با بیان این که تمرکز بر یک موضوع خاص موجب عمق کیفیت کاری می شود، گفت: تعامل نخبگان علمی با کنشگران اجتماعی در حوزه مطالعات زن و خانواده ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد، مسوول مرکز مطالعات زن و خانواده قم در نشست علمی «ضرورت تربیت کارشناس در عرصه مسائل زن و خانواده» با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) مبنی بر " إن لربکم فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها" گفت: همانا برای خداوند، در ساعات زندگی شما، نسیم های خوشی است؛ بنابراین آگاه باشید خود را در آن لحظات قرار دهیم.

وی افزود: خداوند بیان کرده که در روزگار شما نسیم های رحمت و فرصت های خوبی است که باید مغتنم بدانید.

مسؤول مرکز مطالعات زن و خانواده قم ادامه داد: انحراف از انقلابی گری در حوزه های علمیه موجب استحاله انقلاب و ناکارآمدی آن ها می شود لذا بلافاصله پس از مطالبات مقام معظم رهبری باید علاوه بر پیگیری اجتماعی، گفتمان سازی نیز صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد با بیان این که نسل جدید که آمادگی فعالیت در عرصه زن و خانواده را دارند باید علاوه بر توجه به مطالعات نظری، با دقت نظر در مسائل اجتماعی و با استفاده از زبان روز، با تشکیل حلقه های مطالعاتی، اتصال بین عرصه نظر و عمل را ایجاد کنند.

وی با بیان این که امروزه در حوزه مطالعات زن و خانواده، نیاز به پرورش نخبگان علمی برای انجام مطالعات نظری با روش های نوین و نخبگان و کنشگران اجتماعی احساس می شود.

مسؤول مرکز مطالعات زن و خانواده قم با بیان این که تمرکز بر یک موضوع خاص و جزئی کردن حوزه های کاری موجب عمق کیفیت کاری می شود، یادآور شد: تعامل نخبگان علمی با کنشگران اجتماعی در حوزه مطالعات زن و خانواده ضروری است.

شایان ذکر است، این نشست روز پنج شنبه با حضور اساتید حوزه علمیه و اعضای کارگروه‌های زن و خانواده اسلام شناسی مشهد برگزار شد./864/ ۱۰۱/ب۲

ارسال نظرات