۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۱۰۰۷۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اقدامات شعاری در زمینه حجاب و عفاف نتیجه‌بخش نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مسأله حجاب و عفاف فقط با شعار و طرح و برنامه‌های اداری بهبود نمی‌یابد، گفت: باید خانواده‌ها نسبت به حجاب دغدغه بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با گرامیداشت فرارسیدن هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: حجب و حیا فقط مختص به زنان نیست و شامل حال مردان هم می‌شود.

وی تصریح کرد: حجب و حیا افزون بر اینکه سبب اعتلای شخصیت زنان و مردان می‌شود بنیان خانواده را هم از انواع آسیب‌ها مصون می‌دارد؛ به همین دلیل باید به این ارزش اسلامی بیش از پیش توجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس بنیاد عفاف و حجاب استان خراسان شمالی هم هست، خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف سبب آرامش خاطر و دوری از ارتکاب به گناه می‌شود به‌طوری که در قرآن کریم و احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) هم به آن بسیار پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه مسأله حجاب و عفاف باید در ابتدا از خانواده شروع شود، اظهار داشت: مسأله حجاب و عفاف فقط با شعار و طرح و برنامه‌های اداری میسر نمی‌شود و خانواده نقش مهمی در نهادینه شدن این ارزش اسلامی دارد؛ چراکه دشمنان اسلام با هدف ترویج بی‌بندوباری خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: دشمنان اسلام با نگاه ابزاری به زنان و حتی مردان جامعه از انواع شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده کرده و با معرفی الگوهای غربی تلاش می‌کنند بی‌بندوباری و اخلاق مستهجن غربی را در جامعه رواج داده و جامعه را به انحراف بکشانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دشمنان اسلام با آگاهی از اینکه حجاب و عفاف مردان و زنان ایرانی سدی محکم در برابر تهاجمات آنها است تلاش می‌کنند با رواج بدحجابی و بی‌حجابی غیرت زنان و مردان ایران را از بین برده و جامعه را از درون به انحراف بکشند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در مورد اثرات مثبت حجب و حیا در جامعه به تبیین فلسفه و فرهنگ حجاب و عفاف بپردازیم تا به این طریق هجمه‌های دشمنان علیه حجاب و عفاف با شکست مواجه شود؛ در غیر این صورت باید شاهد رواج بی‌بندوباری و فساد در جامعه باشیم.

گفتنی است، بیست و یکم تیرماه، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخان به‌ عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

به این مناسبت از هفدهم تا بیست و سوم تیرماه برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات