۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۱۰۰۸۰
آیت الله خاتمی تبیین کرد؛

شرایط زیارت خالصانه امام رضا/ دینداری صادقانه عامل سعادت و رستگاری است

امام جمعه موقت تهران با بیان این که هر دینی نجات بخش نیست، گفت: دینداری منافقانه، راه طلبانه، شعاری، سوداگرانه، منفعت طلبانه و صادقانه انواع مختلف دینداری است که تنها دینداری صادقانه عامل نجات است.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که اگر یک قدم به سوی خداوند متعال بردارید او ده قدم سوی شما می آید، گفت: این زیارت با حال معنوی شما در چنین فضای مقدسی جلوه دینداری است.

وی با بیان این که همگی ما دلداده دین هستیم و باید در همه اوقات و احوال حتی تفریحاتمان نیز رنگ و بوی دینی داشته باشد، بیان کرد:  زیارت امام رضا(ع) و بهره گیری از روایات و فرهنگ اهل بیت نیز شرایطی دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که در زیارت امام رضا(ع) خود را بدهکار بدانید اما در عین حال از ایشان خواسته هایتان را نیز طلب کنید، خاطرنشان کرد: شما در شب های گرانسنگ احیا با امام رضا(ع) عهد بستید و قرار گذاشتید و امروز نیز وظیفه دارید تا پای این عهد  و قرارتان با حضرت رضا(ع) بایستید.

آیت الله خاتمی با بیان این که امروز زائران و مجاوران حریم قدس رضوی برای زیارت روحشان پرواز می کند که این دلبستگی به سبب قرار و عهد با امام رضا(ع) است، تصریح کرد: ادای دین شما به این امام همانطوری است که امام رضا(ع) می فرمایند زیارت صرف تشریفات نیست و به محض حرکت از مبدأ ایشان در جریانند.

وی با بیان این که عاشقانه به زیارت آمده و سفرتان را زیارتی سیاحتی، نه سیاحتی زیارتی بدانید تا در سفرتان اولویت و تأکید بر زیارت باشد و تفریحات در حاشیه این زیارت بیاید، اظهار کرد: ما هرگز با تفریحات و سیاحت مخالفتی نداریم اما تفاوت میان محور قرار دادن سیاحت یا زیارت وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران سومین مؤلفه زیارت را خداباوری و دین باوری دانست چرا که راه این انوار تابناک راهی جز راه دین و معنویت به معنای عامش نیست، بیان کرد: باید بشریت معتقد به این باشند که راه درست خط و مسیر ترسیم شده اهل بیت است تا در پذیرش آن و حقانیت راه  شک و تردید نکنند.

آیت الله خاتمی با بیان این که مسیر دین سعادت انسان را تضمین و تأمین می کند، گفت: دیگر شرط زیارت نیز آن است که معاد باور بوده و اعتقاد داشته باشیم که ما رفتنی هستیم.

وی با بیان این که برای دینداری در دنیا و آخرت باید به اولویت ها بها بدهیم، اظهار کرد: به دین بها بدهیم و به آن عمل کنیم تا دشمنانتان سرکوب شوند اما اگر به ارزشهای دینی بها ندادیم پیش هر انسانی سرافکنده می شویم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که البته هر دینی نجات بخش نیست، اظهار کرد: دینداری منافقانه، راه طلبانه، شعاری، سوداگرانه و منفعت طلبانه و در نقطه مقابل آنان دینداری صادقانه انواع مختلف دینداری است که از میان آنان تنها دینداری صادقانه مایه نجات و عامل سعادت و رستگاری است./864/۲۰۲ب۲

ارسال نظرات