۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۱۰۱۰۱
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

استحاله فرهنگی مهم ترین هدف دشمن از گسترش نفوذ در ایران است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ غرب سم مهلکی برای جامعه اسلامی ما است، گفت: غرب با صادرات فرهنگ منحرف و منحط خود به جوامع اسلامی به ویژه ایران اسلامی به دنبال استحاله فرهنگی در کشورمان است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از بانوان فعال فرهنگی شهرستان فریدونکنار با مهم ارزیابی کردن نقش بانوان در جامعه اسلامی گفت: این قشر اثرگذار جامعه نیمی از جمعیت کشورمان را تشکیل می دهند که این بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام جلالی در ادامه سخنان خود با بیان این که بانوان نقش مهمی در تحکیم و ارتقاء جایگاه خانواده ایفا می کنند، افزود: موفقیت و شکست یک خانواده در گرو نقش آفرینی زن در یک خانواده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه امروز در معرض شدید ترین هجمه های دشمن قرار گرفته است، بیان داشت: خانواده نخستین مرکزی است که دشمن تلاش می کند زمینه تزلزل و نابودی آن را فراهم کند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که  امروز شبکه های ماهواره ای و سریال های مبتذل این شبکه ها بلای جان خانواده های ایرانی شده است، تصریح کرد: متأسفانه مهم ترین هدف این شبکه ها و سریال های غیر اخلاقی آنها، قبح زدایی از روابط نامشروع و فساد در جامعه است.

حجت الاسلام جلالی با تأکید بر این که حرکت های خزنده و هدفمند شبکه های ماهواره ای برای دین زدایی در جامعه اسلامی هر روز شتاب بیشتری می گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در داخل شاهد اقدامات منفعلانه در برابر این هجمه های سازمان یافته دشمنان علیه دین و انقلاب هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز همه دشمنان و بدخواهان اسلام ناب برای نابودی دین بسیج شده اند، تصریح کرد: دشمنان دین را عامل عدم تحقق خواسته ها و نقشه های شوم خود در جهان می دانند و به همین دلیل تلاش می کنند در جهت تضعیف و خدشه دار کردن آن گام بردارند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دین عامل عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف شده است، افزود: کسانی که دین را عامل بدختی ملت ها می دانستند امروز به خوبی دریافته اند که دین موجب اقتدار ملت ایران شده اند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که امروز جامعه هر روز شاهد یک هجمه جدید از سوی دشمنان علیه دین و مبانی انقلابی ما است، تصریح کرد: جامعه ای می تواند در برابر این هجمه های سنگین مقاومت و ایستادگی کند که از یک بنیه اعتقادی قوی برخوردار باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی را به عنوان بزرگترین ارمغان خود به ملت بزرگ ایران هدیه داد، گفت: امروز کشورمان در همه عرصه ها دارای نظریه و استدلالی قوی است و قدرت های جهانی نمی تواند به هیچ عنوان از ایران اسلامی عبور کنند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دنیا بداند که جمهوری اسلامی ایران دیگر کشورهای اسلامی منطقه نیست که به راحتی بتوانند در آن نفوذ کنند، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی هر دستی که بخواهد علیه منافع ملی این کشور دراز شود با اقتدار قطع خواهد کرد و در این خصوص با کسی تعارف ندارد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این دین و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی خط قرمز های ملت ایران در همه مقاطع بوده است، تصریح کرد: این مردم برای بقا و استمرار انقلاب اسلامی خون های بسیاری را تقدیم کرده اند و به همین آسانی نخواهند گذاشت دشمن به اهداف شوم و پلید خود در منطقه و داخل کشور دست یابد.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که ملت بزرگ ایران مردمی ولایی و همیشه در صحنه هستند و هیچ گاه انقلاب و نظام اسلامی را تنها نگذاشته اند، گفت: این ملت در همه مقاطع حساس انقلاب با بصیرت و هوشیاری بالا در صحنه دفاع از انقلاب حاضر شدند و سیلی محکمی بر دهان بدخواهان و مخالفان انقلاب اسلامی زدند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنی ها علیه انقلاب و نظام اسلامی هیچ گاه پایانی ندارد و هر روز شیوه های جدیدی دنبال می شود، تصریح کرد: این اوج ساده لوحی است که برخی ها فکر می کنند که دشمنان انقلاب اسلامی دیگر علیه کشورمان دست به توطئه و نقشه می زنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان از یک طرف دست دوستی به طرف ملت ایران دراز می کنند و از طرف دیگر ملت ایران را تحریم اقتصادی می کنند، گفت: این همان دشمنی آشکار با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که متأسفانه برخی ها در داخل نمی خواهند این مسائل را ببینند.

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که هر چه می توانیم باید برای تقویت دین و فرهنگ کشور سرمایه گذاری کنیم، افزود: سرمایه گذاری در حوزه دینی و فرهنگی به حتم خروجی بسیار خوبی برای کشورمان خواهد داشت.

امام جمعه فریدونکنار انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی توصیف کرد و با بیان این که باید همان طور که در مسائل صنعتی، آموزشی و نظامی به خودکفایی رسیدیم و هیچ وابستگی به غرب نداریم در مسائل فرهنگی نیز خودکفا باشیم، تصریح کرد: نباید این گونه باشد که سبک زندگی غربی بخش مهمی از جامعه جوان ایرانی را درگیر خود کند..

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایران اسلامی خود دارای یک فرهنگ غربی اسلامی ایرانی است که قابلیت جهانی شدن دارد، بیان داشت: باید فرهنگ بومی کشورمان با بهره گیری از ابزارهای روز در جامعه فراگیر شود تا راه ورود فرهنگ منحرف غرب به جامعه و خانواده ایرانی بسته شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که فرهنگ غرب سم مهلکی برای جامعه اسلامی ما است، خاطرنشان کرد: غرب با صادرات فرهنگ منحرف و منحط خود به جوامع اسلامی به ویژه ایران اسلامی به دنبال استحاله فرهنگی در کشورمان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بی اثرشدن فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه، کشور را در مسیر غیر اصولی و صحیحی سوق خواهد داد، بیان داشت: آنچه امروز برای ایران اسلامی عزت و عظمت آفریده همین فرهنگ دینی و انقلابی ملت با بصیرت کشورمان در 38 سال گذشته بوده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله حجاب و ضرورت تقویت آن در جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز بدحجابی در جامعه اسلامی به یک معضل بزرگ اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که بی حجابی به هیچ عنوان زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست، تصریح کرد: در کشوری که همه قوانین حاکم بر آن بر مبنای دین و احکام ناب اسلامی است نباید شاهد بی بندوباری و فساد  در جامعه باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت برخورد جدی مسؤولان با هر گونه مظاهر بدحجابی در جامعه به ویژه در مناطق توریستی و گردشگری تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز در مناطق شمالی کشور به مازندران به بهانه استفاده از جنگل و دریا شاهد گسترش و رواج بی حجابی هستیم./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات