۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۵۱۰۳۱۲
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

حیا سبب تحکیم و آرامش نظام خانواده و حفظ دین خواهد شد

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: حیا سبب تحکیم نظام خانواده بوده و همین حجب و حیا عامل احترام نظام خانواده است، حیا برای بانوان و آقایان مصونیت بوده و ازدواج های موفقی نیز به وجود می آورد.
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: بحث حجاب و عفاف برای بشریت یک جنبه فطری و ذاتی داشته و یک جنبه سماوی، آسمانی و شریعتی دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: قرآن کریم مملو از دستورات و توصیه ها برای حفظ عفاف و حجاب بوده و تمام دین، حیا و عفاف است، افزون بر قرآن در تمام کتب و شرایع آسمانی نیز حفظ حیا و عفاف توصیه شده است.

وی ادامه داد: بی حجابی از جانب شیطان بوده و لباس پوشیده و باحیایی دستور خداوند متعال است، شیطان با وسوسه زمینه بی حجابی و بی عفتی را به وجود می آورد.

حجت الاسلام موسوی عنوان داشت: نباید به خاطر لذات زودگذر دنیوی دستورات دین را زیرپا گذاشت، انسان زمانی که می میرد نیز با کفن و پوشیده دفن می شود یعنی انسان مرده نیز سزاوار برهنگی نیست چه برسد به انسانی که زنده بوده و شخصیت و آبرو دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید به جهان دیگر نیز فکر کرد و بخاطر چند روز زندگی در دنیا، دین را تحت تأثیر تبلیغات ضد فرهنگی شیطان صفتان غرب قرار نداد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: حیا موجب تحکیم نظام خانواده بوده و همین حجب و حیا عامل احترام نظام خانواده است، حیا برای بانوان و آقایان مصونیت بوده و ازدواج های موفقی نیز بوجود می آورد.

وی مطرح کرد: حفظ عفاف و حیا موجب پایداری، مودت و محبت در خانواده شده و بی حجابی عامل از هم گسیخته شدن تشکیلات خانواده و بدگمانی و طلاق می شود.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: حیا و عفاف موجب آبادانی شهرها شده و در بین ملتها سبب ترقی و تفکر روشن و آرامش و حفظ دین خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه یادآور شد: بی حیایی و بی عفتی دستور شیطان بوده و شیطان جز کدورت، دشمنی، فتنه، نفاق و درگیری چیزی برای بشریت نمی خواهد، شیطان هیچ گاه به فکر صلاح بشر نیست بلکه اعمال بد بندگان را در نظر آنها زیبا جلوه می دهد.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: باید اهل بیت را در باب حفظ عفاف و حجاب الگوی خویش قرار داد همانگونه که قیام امام حسین(ع) نیز برای مبارزه با فساد و تبعیض بود./302/857/ب1

ارسال نظرات