۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۱۰۴۸۷
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

حجاب و عفاف سد محکمی در برابر آسیب‌های اجتماعی خانواده و جامعه است

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر تبیین و ترویج فلسفه حجاب از سوی روحانیان و نخبگان در بین اقشار مختلف جامعه، گفت: حجاب و عفاف سد محکمی در برابر آسیب‌های اجتماعی خانواده و جامعه است.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در جمع کارکنان دستگاه‌های اجرایی مرکز خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: حجاب در معنای عام شامل هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف و فلسفه حجاب در تشریع احکام اسلام، قرب به خداوند است که به وسیله تزکیه نفس و تقوا به دست می‌آید، ادامه داد: حفظ حجاب و عفاف از ضروریات دین مبین اسلام است؛ از این‌ رو همه ما باید برای حفظ و ارتقای این امر در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام هدایتی حجاب و عفاف را سدی محکم در برابر آسیب‌های اجتماعی خانواده و جامعه دانست و گفت: حجاب و عفاف، منطبق بر فطرت بشر و مبتنی بر نیازها و شرایط روانی او بوده و زمینه‌ساز پویایی و کمال انسانی است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد خاطرنشان کرد: زن می‌تواند با رعایت پوشش و حفظ حدود آن در جامعه حضوری فعال داشته باشد که وجود زنان محجبه در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی نشان این مدعا است.

وی ریشه حجاب و عفاف را در فطرت انسان دانست و افزود: حجاب و پوشش اسلامی یکی از اوامر انسان‌ساز الهی و زمینه‌ساز پویایی و کمال انسانی در جامعه است.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به جنبه‌های مختلف حجاب در جامعه، بر لزوم توجه ویژه به رعایت حجاب و عفاف در ادارات و اماکن عمومی تأکید کرد و گفت: حجاب برای زن ایجاد امنیت کرده و این امنیت بستر لازم برای حضور اجتماعی زن را فراهم می‌کند که این موضوع سبب رشد اجتماعی و معنوی زن می‌شود.

عضو شورای فرهنگی بجنورد به ضرورت مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام در زمینهٔ حجاب و پوشش زنان تأکید کرد و اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در این زمینه نباید مقطعی و موضوعی بوده و تنها در مناسبت‌های خاص به آن پرداخته شود؛ چراکه برنامه‌های کوتاه‌مدت نتیجه کوتاه‌مدت هم دارد لذا موضوع عفاف و حجاب نگاهی وسیع و بلندمدت می‌طلبد.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه ارتقای این فرهنگ لازمه حفظ حیات جامعه است، بر تبیین و ترویج فلسفه حجاب از سوی روحانیان در مجالس تأکید کرد و گفت: باید نخبگان جامعه برای تبیین اهمیت و معنای واقعی حجاب در جامعه و خانواده‌ها نقش‌آفرینی کنند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات