۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۱۰۵۲۴

برگزاری دوره تربیت طلبه انقلابی با محوریت بررسی سند ۲۰۳۰ در خوزستان

مجری دوره تربیت طلبه انقلابی در خوزستان از برگزاری سلسله همایش های مرتبط با مسائل روز از جمله سند ۲۰۳۰، از قراردادهای بسته شده دولت در دوره طلبه انقلابی خبر داد.
طلبه انقلابی

حجت الاسلام سید حسین مرادپور، مجری دوره تربیت طلبه انقلابی در خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب درباره ویژگی های طلبه تراز انقلابی، اظهار داشت: برای رساندن طلبه ها به تراز انقلاب اسلامی و وظایف طلاب در زمینه آموزش دینی، خدمات اجتماعی و آگاهی های بصیرتی برای جامعه اسلامی برنامه ریزی هایی انجام دادیم.

مجری دوره تربیت طلبه انقلابی در خوزستان با بیان اینکه طلبه ها در زمینه آگاهی دینی مردم نقش بسزایی دارند، افزود: در این باره طلاب باید آموزش های لازم را ببینند؛ بنابراین دوره تربیت طلبه انقلابی را مدنظر قرار دادیم که مطالبی همچون اندیشه های بنیادی اسلام در آن تدریس می شود.

حجت الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه معرفت شناسی، خداشناسی، فلسفه حقوق و اخلاق، مباحث اخلاقی و جریان شناسی از مطالب تدریس شده در دوره خواهد بود، ابراز داشت: جریان شانسی فکری، فرهنگی، گروه ها و احزاب سیاسی داخلی پیش و پس از انقلاب اسلامی، سلسله همایش های مرتبط با مسائل روز از جمله سند 2030، قراردادهای بسته شده دولت با شرکت ها و کشورهای خارجی نیز در این دوره برای طلبه ها گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه دوره تربیت طلبه انقلابی برای نخستین بار در استان برگزار می شود، ادامه داد: این دوره فعلا برای طلبه های پایه اول تا درس خارج و براساس سطح بندی پایه های تحصیلی برگزار می شود و تا سال های آینده ادامه خواهد داشت.

مجری دوره تربیت طلبه انقلابی در خوزستان همکاری ارگان های متولی آگهی بخشی به جامعه در برگزاری دوره تربیت طلبه انقلابی را خواستار شد و گفت: پیش بینی می کنیم در نخستین دوره 200 تا 300 طلبه نام­ نویسی کنند و این دوره به صورت متمرکز در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار می شود.

شایان ذکر است، نخستین دوره طلبه انقلابی از 20 تیرماه تا 5 مردادماه ادامه خواهد یافت./9456/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات