۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۱۰۸۵۰
رییس مجمع عالی بسیج استان قم:

کنار کشیدن از قطار ارزش های انقلاب، نمایانگر ارتداد سیاسی است

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان این که هر کس از قطار ارزش های انقلاب پیاده شود، ارتدادش ارتداد سیاسی است، گفت: هر کس از حمایت ارزشهای انقلاب دست بردارد و از نفس بیفتد دچار ارتداد سیاسی شده است.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، رییس مجمع عالی بسیج استان قم، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که رستگاری بر اساس سوره مومنون از آن کسانی است که برخوردار از حض ایمان هستند، گفت: در حقیقت ایمان به غیب، ملکوت، خدای متعال، صراط، میزان، برزخ، رسل و کتب الهی ائمه اطهار زمینه ای برای آرامش و نشاط عمیق تر بشریت می شود و همه اعتقاد داریم اهل دنیا نمی توانند مثل اهل ایمان لذت ببرند.

وی با بیان این که خوشی اهل دنیا و لذت هایشان سطحی و زود گذر است، تصریح کرد: آن مومنان هستند که به خاطر لذت پایدار و عمیق در سخت ترین لحظات نیز از آرامش برخوردار هستند؛ در حقیقت اهل ایمان لذت هایشان بیش تر و عمیق تر است آنطور که حضرت زهرا(س) در اوج مصیبت ها با فجایع بنی امیه می فرماید جز زیبایی چیزی ندیدم.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان این که زنان و مردان مومن باید با کنترل چشمان خود به نامحرم نگاه نکنند، بیان کرد: مراقب باشید در برابر جنس مخالف خود آرایش و جلوه گری نکنید و اینگونه کانون خانواده های خودتان را کانون مهر، عاطفه، شفقت و همدلی قرار دهید و بدانید که اهل ایمان حظ و بهره معنویشان فراخ تر است.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که شیطان دل ها را از هم دور کرده و میان انسان ها تنفر ایجاد می کند، گفت: ایمان مراتبی دارد و همه افراد در مراتب ایمان یکسان نیستند آنطور که سلمان و ابوذر درجات مختلفی از ایمان را داشتند و در این راستا دوز و درجه ایمان هرچه بیشتر باشد در مصائب و مشکلات انسان بهتر پذیرفته می شود.

وی با بیان این که در احوالات خداوند انسان را امتحان می کند، اظهار کرد: همین که به زبان گفتیم مسلمانیم کفایت نمی کند و در کوران حوادث ماهیت و ذات انسان ها شناخته شده و آزمون و سنجش سنت الهی برای همه است.

جایگاه والای شهید تندگویان در ایمان، باور، معرفت و مقام ایمانی

رییس مجمع عالی بسیج قم با بیان این که مومنان با درجه بالاتری در این آزمون پذیرفته می شوند، تصریح کرد: شهید تند گویان وزیر نفت ایران در شکنجه گاه های بعثی قرآن می خواند و از این کتاب الهی مدد می گرفت و پس از 11 سال شکنجه با شکستگی های مختلف در بدن به شهادت رسید و در ایمان، باور، معرفت و مقام ایمانی جایگاه والایی داشت.

حجت الاسلام جوشقانیان بهره مندی از انوار قرآن و تفکر در آیات آن را از راه های ارتقای ایمان دانست و افزود: در قطار انقلاب عده قابل توجهی از افراد پیشینه انقلابی گری مبرهنی داشتند اما نتوانستند تا آخر معیت با ولایت فقیه داشته باشند.

کنار کشیدن از قطار ارزش های انقلاب، نمایانگر ارتداد سیاسی است

وی با بیان این که بر اساس آیه 54 سوره مائده هر کس از قطار ارزش های انقلاب پیاده شود، ارتدادش ارتداد سیاسی است، خاطر نشان کرد: هر کس از حمایت ارزشهای انقلاب دست بردارد و از نفس بیافتد دچار ارتداد سیاسی شده همانطور که در تاریخ بشریت می بینیم چه کسانی امام کش شدند یعنی در مراتب ایمان ابتدا به ساکن حظ و بهره ای داشتند و اصلا به مخیله شان نمی آمد روزی برابر حجت خدا یعنی خلیفه الله بایستند و با فجیع ترین وضع حجت خدا را به مسلخ ببرند.

رییس مجمع عالی بسیج قم با بیان این که امام حسین(ع) برای حرکت قیام خود نامه به کسانی نوشت که داعیه اسلام و انقلابی گری داشتند، اظهار کرد: در محک و آزمون سران بصره عده ای که همواره در رکاب امیر مومنان(ع) بودند، با کفر و نفاق در مقابل حضرت امیر(ع) ایستادند و اینان که داعیه تحجد و ختم قران داشتند مقابل امیر مومنان(ع) و رسول خدا(ص) ایستادند.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که این سران بصره در صفین و نهروان در رکاب امام علی(ع) بودند و از جهادگران شمرده می شدند اما به جبهه باطل پیوستند چراکه فتنه در آن زمان غبار الود بود که توانسته حق را پیدا کند.

وی با بیان این که بر اساس بیان امام باقر هرکس طاعت و تبعیت را بیاورد، ما دستش را می گیریم بیان کرد: اما اینکه صرفا امام رضا را دوست دارد و هر کار می خواهد می کند اینان بهره لازم را نمی برند و در بزنگاه ها به عمق دره ها می افتند.

رییس مجمع عالی بسیج قم با بیان این که عده ای همراهی با ولی را ممکن است همیشه نداشته باشند، گفت: آن عزاداری و حزن و اندوهی که انگلیسی ها تشویق می کنند و برای آن کف می زنند پسندیده نیست و این نوع از عزاداری است که پایگاه تشیع را در عالم خراب می کند و نظام سلطه خشنود می شوند.

حضور عظمت برگرفته از روح ایمانی در روح شهدای والامقام

حجت الاسلام جوشقانیان با انتقاد از ضربه صهیونیست ها به اسلام خاطر نشان کرد: نحوه عزاداری و ارادت برخی ها علاوه بر اینکه دردی از جامعه دینی دوا نمی کند حتی نظام سلطه و استکبار را خشنود و خرسند می کند.

وی با بیان این که سبک زندگی، سیره و معاش باید با منویات و خواسته و اراده امام زمان مطابق باشد، اظهار کرد: سلمان گفت هر کجا علی بن ابی طالب پا گذاشت پایم را جای پای او گذاشتم و ویژگی ممتاز سلمان ولایت مداری بود که توحید، کرامت، پیشرفت و توسعه در اعتقادات در باور به ولایت است و سلمان این را به زیبایی فهمیده بود و این مراتب والای ایمان است.

رییس مجمع عالی بسیج قم با بیان این که اکثر شهدای ما در دفاع مقدس امام راحل(ره) را از نزدیک ندیدند، افزود: آنان در لحظات اخر عمر گفتند که سلام من را به امام برسانید و بگویید نگذاشتیم حرفت بر زمین بماند و این عظمت برگرفته از روح ایمان است که باید برای جامعه ایمانی پیرامونی مان الگو معیار باشد./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات