۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۱۱۰۹۲

دیدار هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی با امام جمعه تبریز

هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات آذربایجان شرقی به همراه انجمن مدیران مسؤول مطبوعات استان با امام جمعه تبریز دیدار کردند.
دیدار خانه مطبوعات با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: رسانه‌های کشور، از جمله مطبوعات به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل رشد فرهنگ عمومی کشور نقشی اساسی در اشاعه ارزش های انقلابی و تنویر افکار عمومی ایفا می‌کنند. 

وی با بیان این‌که مطبوعات نقش مهمی در رشد و ارتقای فرهنگي، سياسي و اجتماعي ملت ها و نظارت، نقد و بهبود عملکرد حاكمان دارند، گفت: نقش عمده رسانه‌هاي محلی به عنوان بازتاب‌دهنده رویدادها و مشکلات منطقه‌ای در جهت دهی نیروها و برنامه‌ریزی‌ برای رفع نارسایی ها و توسعه کشور بر كسي پوشيده نيست.

شفیعی ادامه داد: کمک به ارتقای کمی و کیفی مطبوعات محلی که خود متضمن تقویت نقش مطبوعات کشور و افزایش استانداردهای کار خبری و اطلاع‌رسانی کشور است، صرفاً از طریق حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی، بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، توسعه دانش فنی و امنیت شغلی - حرفه‌ای اصحاب جراید و شناسایی امکانات بالقوه و بهره گیری از افکار،‌ اندیشه، تجارب و اراده جمعی اصحاب مطبوعات و فعالان این عرصه میسر خواهد بود. 

عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی افزود: خانه مطبوعات به عنوان تشکیلاتی فرهنگی، صنفی، غيردولتي و غیرانتفاعي از دست‌اندرکاران مطبوعات و مراکز خبررسانی استان تشکیل شده تا به موجب اهدافی که در اساسنامه تعریف شده، در راستای منافع اهالی رسانه استان گام بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حضور حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی قطعا مایه خیر و برکت فراوان است، از امام جمعه تبریز دعوت کرد تا در همایش بزرگداشت روز خبرنگار که در 17 مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد؛ حضور یابد. 

همچنین اسد فلاح، رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی با ارایه گزارشی از روند برگزاری انتخابات الکترونیک خانه مطبوعات استان در خرداد ماه سال جاری گفت: خانه مطبوعات از سال 88 فعالیت خود را در استان آغاز کرده و در طول دوره‌های گذشته اقدامات مهمی در راستای تحقق مطالبات صنفی برداشته است.

وی با تأکید بر توجه جدی مسؤولان استان نسبت به اهداف، نقش و جایگاه خانه مطبوعات آذربایجان شرقی گفت: انتظار می رود مسؤولان با درک صحیح از جایگاه رسانه‌های استان در راستای تحقق اهداف توسعه آذربایجان‌شرقی از ظرفیت موجود در خانه مطبوعات بهره‌مند شوند.

همچنین سیدرضا علوی، رییس هیأت مدیره انجمن مدیران مسؤول آذربایجان شرقی در سخنانی با انتقاد از این‌که مسؤولان استان روزنامه نمی خوانند، اظهار داشت: نگاه مسؤولان آذربایجان‌شرقی نسبت به مطبوعات و اهالی رسانه مطلوب نیست، در حالیکه مطبوعات رکن چهارم دموکراسی محسوب می شود.

وی با تأکید بر این‌که نجیب‌ترین فعالان رسانه‌ای در استان آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند، گفت: انتظار داریم مسؤولان ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند و در مقابل هر انتقادی شکایت‌نامه علیه رسانه تنظیم نکنند، جامعه بدون نقد رشد نخواهد یافت./935/۲۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات