انسجام و به کارگیری ظرفیت ها فلسفه تشکیل هدایت تبلیغی استان ها
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جلسه کمیته هدایت تبلیغی استان مازندران با حضور حجت الاسلام یحیی کمال مدیر کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درشهرستان فریدون کنار استان مازندران تشکیل شد.
حجت الاسلام کمال در این جلسه که با حضور مدیر اداره گروه های تبلیغی ،مسؤول اعزام وهمچنین مدیرکل و روسای سازمان تبلیغات اسلامی ، سرگروه های تبلیغی فعال، نمایندگان مجمع طلاب استان در شهرستان فریدون کنار تشکیل شد طی سخنانی ضمن ضرورت واهمیت توجه به پیچیدگی ها و سختی های تبلیغ در زمان حاضر به آسیب های موجود در عرصه تبلیغ اشاره و موازی کاری، عدم شبکه تبلیغی، عدم تجمیع و تعامل نهادها را از مهمترین آسیب در عرصه تبلیغ دانست.
وی همچنین فلسفه تشکیل کمیته هدایت تبلیغی استان ها را هم افزایی، رفع کاستی ها، برنامه ریزی جهت جلوگیری از موازی کاری، هماهنگی و انسجام و ایجاد تعامل مناسب و تجمیع و بکارگیری ظرفیت ها دانست و افزود: از منظر دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی یکی از اصلی ترین و مهمترین نهادهای تبلیغی است و سیاست دفتر تبلیغات اسلامی تعامل بیش از پیش با سازمان در زمینه اعزام مبلغ می باشد.
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات را نهاد رصد کننده، ارزیابی کننده و پیشنهاد دهنده عرصه تبلیغ معرفی کرد و گفت: تاخیر در ارسال درخواست های اعزام و عدم اعلام حضور مبلغ در زمان مقرر و و تاخیرتایید گزارش مبلغان، عدم آشنایی کارشناسان از سامانه سمتا، توزیع نامطلوب و بدون درنظر گرفتن توانمندی مبلغان در مناطق،و عدم بستر سازی بهینه تبلیغی را از آسیب های موجود اعزام مبلغ به استان ها دانست.
حجت الاسلام کمال گروه های تبلیغی را بهترین همکار، رابط و ارزیابان سازمان ها و دفتر تبلیغات اسلامی معرفی کرد و ابراز داشت: با توجه به اهمیت حضور گروه های تبلیغی در استان ها ضروری است که دفتری جهت شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان در سازمان منظور گردد./۸۷۲/د۱۰۲/ج