۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۱۱۰۹۷
استاد حوزه علمیه خواهران:

مسؤولان از تصویب قوانین معارض با حجاب و عفاف خودداری کنند

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: مسؤولان جمهوری اسلامی اعم از دولت، مجلس و رییس جمهور از امضا و تصویب قانونی که معارض فرهنگ حجاب و عفاف باشد، خودداری کنند.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم حیدری مجد، استاد حوزه علمیه خواهران، امروز در همایش بزرگ «من حجاب را دوست دارم» در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) در تجمع پر شور بانوان با اشاره به این که ما از مسؤولان جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم که از تصویب و امضای اسنادی که با روح حجاب و عفاف متضاد است و به دنبال عفت ستیزی از جامعه اسلامی است برخورد جدی داشته و چنین اسنادی را امضا نکنند، گفت: به خاطر این انقلاب و حجاب خون هزاران شهید و پنج هزار شهید در مسجد گوهرشاد و در دوران دفاع مقدس بر زمین ریخت و بی توجهی به لغو رسمی 2030 به هدر دادن خون این شهدا است.

وی افزود: ما به مسؤولان گوشزد می کنیم که حجاب پیام اسارت عاشورایی حضرت زینب (س) و مهاجرت غریبانه حضرت معصومه (س) است و باید با خون و جان از این پیام محافظت کرد.

استاد حوزه علیمه خواهران با تأکید براینکه حجاب عزت اسلامی است، تصریح کرد: در گذشته اگر بانویی بی حجاب بود از ورودی شهر قم اجازه ورود به شهر را نداشت اما متأسفانه امروز با سهل انگاری در عرصه حجاب و عفاف بانوان بی حجاب تا درب حرم مطهر دختر عفیف و با حجاب اهل بیت(ع) نیز می آیند.

حیدری مجد ادامه داد: باید گفت حجاب همان چیزی است که مرحوم بافقی زمانی که رضا شاه و همسرش بی حجاب به حرم حضرت معصومه(س) داخل شدند در مقابل آنها ایستاد و بیان کرد شما چه کسانی هستید که حرمت دختر حضرت زهرا(س) را نگه نمی دارید و با داد و فریاد رضا شاه را از حرم بیرون کرد و به خاطر همین موضوع کتک خورد ولی متأسفانه امروز در شهری که به خاطر حجاب کتک می خوردند و از آن کوتاه نمی آیند بانوان با پوشش های نامناسب در مکان های عمومی حاضر می شوند.

وی با بیان اینکه لغو اسناد متعارض با عفت و حیا خواست بانوان ایران اسلامی است، گفت: لغو 2030 را با خون خود امضا کرده و تا آخرین قطره خون خود از فرهنگ حجاب و عفاف پاسداری خواهیم کرد.

وی با اشاره به فلسفه نامگذاری روز حجاب و عفاف گفت: در 82 سال پیش یعنی در سال 1314 بعد از قانونی شدن منع حجاب از سوی رضا شاه پهلوی مردم مهشد به حمایت از حجاب و عفاف و مخالفت با قانون کشف حجاب قیام کرده و به پا خاستند که در اثر این قیام 100 نفر کشته شدند.

شهادت بیش از پنج هزار نفر برای حمایت از حجاب و عفاف

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: پس از این واقعه در 21 تیرماه عده ای از زنان محجبه مشهد در مسجد گوهرشاد خیمه ای به پا کردند و در این خیمه به حمایت از حجاب و عفاف تجمع کردند و عده زیادی از مردم نیز به حمایت از زنان محجبه در مسجد تجمع کردند که دولت رضا شاه شبانه به مردم تجمع کننده حمله کرد و 5 هزار نفر را به شهادت رساند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ابراز کرد: در این حمله به حدی تعداد شهدا زیاد بود که 52 کامیون فقط اجساد شهدا را از مسجد گوهر شاد خارج کردند و 500 نفر اسیر شدند و حاصل این قیام 56 زن بود که در راه دفاع از حجاب و عفاف به شهادت رسیدند و به همین دلیل 21 تیرماه به پاسداشت خون این شهدا روز حجاب و عفاف و نامگذاری شده است.

حجاب اصل و گوهر دین است

حیدری مجد با تأکید بر اینکه حجاب اصل و گوهر دین است، گفت: هرچه فهم انسان از دین عمیق تر شود قیام هایی مانند قیام گوهر شاد در ذهن و یاد مردم زنده تر و پویا تر شده و خود به قیامی به سبک عاشورای حسینی تبدیل می شود.

وی افزود: حجاب و حیا از طریق مادر و تلاش های پدر در خون و استخوان بچه دمیده می شود و حیا و عفاف با خون و استخوان کودکان ما عجین شده است و به عبارت دیگر باید گفت که حجاب و عفاف حاصل رزق حلال پدر و شیر عفیفانه مادر است.

ثمره حیا، حجاب و عزت بانوان است

مدیر گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه امام علی(ع) در کلمات قصار خود در نهج البلاغه حجاب را ثمره حیا عنوان می کنند، گفت: اگر کسی حیا و عفت داشته باشد ثمره آن عفت حجاب و پوشش کامل می شود.

حیدری مجد اظهار کرد: در روایت ها بیان شده است که کسی که در راه خدا شهید می شود اجرش بالاتر از کسی نیست که توان بر انجام گناه دارد ولی گناه نمی کند.

وی افزود: امروز بانوان می توانند از زیبایی و جوانی خود استفاده کرده و با آرایش از این موهبت استفاده کنند اما با این وجود زنان عفیف در گرمای سوزان تابستان پوشش کامل را بر آرایش و خودنمایی ترجیح  داده و باید گفت که اجر این بانوان از مجاهدان فی سیبل الله بالاتر است زیرا توان بر انجام گناه دارند ولی از گناه پرهیز می کنند.

بانوی محجبه و عفیف؛ ملائکه خداوند در زمین

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: همچنین در روایت های بیان شده که کسی که توان انجام گناه را دارد ولی گناه نمی کند در روی زمین نزدیک است که ملائکه ای باشد بنابراین بانویی که با حجاب از گناه دوری می کنند ملائکه و فرشته خداوند در روی زمین برای اهل کائنات و زمینیان است.

مدیر گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) با تأکید بر اینکه حضرت آیت الله جوادی آملی در آثار خود رعایت حجاب را رعایت حق الله عنوان می کنند، افزود: ثمره حیا خودنگه داری، درو شدن از عذاب الهی و عزت در دنیا و آخرت است و باید دقت کرد که عزت تنها برای خداوند و رسولش است و هرکس که محجبه و عفیف باشد عزت را برای خود خریده و در کنار رسول خدا (ص) و اولیای الهی قرار می گیرد.

حجاب یک شاخه از حیا است

حیدری مجد با اشار ه به اینکه حجاب یک شاخه از حیا است، گفت: کسی حیا داشته باشد این حیا در رفتار، چشم، زبان و گوش او نیز متجلی خواهد بود و علت اینکه بعضی از بانوان در زیر چادر پوشش نامناسب دارند این است که عفیف نیستند./968/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات