۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۱۱۱۲۹
رییس شورای حوزه های علمیه لرستان:

جهاد علمی و اخلاقی رمز موفقیت طلاب در مسیر طلبگی است

رییس شورای حوزه های علمیه لرستان با اشاره به سنگین بودن رسالت طلبگی، گفت: طلاب برای موفقیت و نقش آفرینی در این عرصه ابتدا باید هدف و انگیزه داشته باشند و برای کسب علوم دینی و تقویت اخلاق جهاد کنند.
امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و رییس شورای حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به مراحل پذیرش طلاب در مدارس علمیه به مناسبت سال تحصیلی جدید بیان داشت: با شناسایی و جذب طلابی توانمند و با استعداد باید در جهت رشد و ارتقا سطح کیفی آموزشی مدارس گام برداشت.

وی طلاب را سربازان، رهروان و خدمتگزاران مکتب اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: طلبه ای که به حوزه ورود پیدا می کند باید شأن و جایگاه حوزه را درک کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سنگین بودن رسالت طلبگی، تصریح کرد: طلاب باید با قدر دانستن جایگاه و رسالت تبلیغی خود، در سایه تلاش و کوشش بتوانند این مسیر با همراه با فراز و نشیبهای آن پشت سر بگذارند.

وی با اشاره به نقش هدایتگری طلاب در جامعه، اظهار داشت: موفقیت در این عرصه در گرو تلاش و کوشش و فراگیری علوم دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی توانایی پاسخگویی طلاب به سؤالات و شبهات دینی را نیازمند تسلط علمی و به کار بردن شیوه های نوین تبلیغی دانست و گفت: یک طلبه برای موفق بودن در عرصه تبلیغ ابتدا باید دوره های لازم برای مخاطب شناسی را سپری کند.

وی در ادامه تصریح کرد: حوزویان و طلاب با تبلیغ جهادی باید از دین و آموزه های مکتب تشیع دفاع کنند.

تهذیب نفس لازمه موفقیت طلبه در عرصه هدایتگری است

رییس شورای حوزه های علمیه لرستان داشتن هدف، عشق و علاقه را لازمه موفقیت یک طلبه در مسیر طلبگی عنوان کرد و افزود: در کنار فراگیری علوم دینی و درسی طلبه ما نباید از تهذیب نفش خویش غافل شود چرا که یکی از عوامل مؤثر در موفقیت طلبه تهذیب نفس و داشتن اخلاق است.

وی با بیان اینکه تهذیب نفس مقدمه تحصیل در حوزه است، گفت: طلاب جوان با در پیش گرفتن روحیه مجاهدت در فراگیری علوم دینی، تحصیل و تبلیغ می توانند در انجام رسالت خویش موفق شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی داشتن تقوا، پرهیزگاری و ایمان قوی را از دیگر عوامل مؤثر در رشد و پیشرفت طلاب بیان کرد./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات