۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۵۱۱۲۹۴
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون مطرح کرد؛

شاخصه مهم یک زن موفق در خانه و اجتماع

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مهم ترین شاخصه یک زن موفق خانه داری است، گفت: زن موفق توانایی مدیریت خانه را داشته و سعی می کند بر اخلاق و ویژگی های مثبت خود پافشاری کند.
تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به شاخصه های همسر و مادر موفق گفت: یک زن خوب، برای شوهرش بهترین دوا، برای فرزندانش بهترین مادر و در میان اقوام نیز یک بانوی خوب است.

وی افزود: منظور از  شاخصه های یک زن موفق این است که بداند چگونه خانه داری کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یک زن خوب می داند که چگونه خانه را مدیریت کند برای مثال در زمینه نظافت خانه نباید افراط داشته و نباید تفریط داشته باشد و باید دقت کرد که خانه منظم از نشانه های توانمندی  یک زن است.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون ادامه داد: بهم ریختگی منزل از نشانه های عدم توانمندی و مدیریت زن در زمینه نظافت خانه است و این موضوع می تواند نارضایتی مرد را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: اصل نظافت این است که خانم خانه کلیات خانه را تمیز و مرتب نگه دارد و جزئیات و کمدها را به مرور زمان و سرفرصت مرتب کند تا به این ترتیب بتواند در کنار رضایت همسر امور نظافت خانه را به خوبی انجام دهد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یکی دیگر از نشانه های همسر خوب این است که زن باید دست پخت خوب داشته باشد زیرا سلامت و تغذیه اعضای خانواده در گرو دست پخت زن است بنابراین اگر بانویی به فکر رضایت همسر و سلامت اعضای خانواده است در صورتی که آشپزی بلد نیست باید سعی کند که آشپزی را یاد بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون ادامه داد: غذای خوب غذایی است که طعم، رنگ و شکل مناسب داشته باشد و بانوان اگر به این سه موضوع توجه داشته باشند خواهند توانست سلامت و تغذیه خانواده را تأمین کرده و فرزندان خردسال خود را به خوردن غذای مناسب عادت دهند.

وی افزود: غذای خوب موجب می شود که مرد خانه به بودن در کنار خانواده و غذا خوردن با آنها اهتمام بورزد و به عبارت دیگر غذای خوب فرزندان و همسر را به حضور در خانه پایبند می کند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همسر و مادر موفق، روی رفتار خوب خود پافشاری کرده و با بی توجهی همسر یا فرزندان دلسرد نمی شود بلکه سعی می کند به مسیر خود ادامه دهد و گاهی می تواند با سخن گفتن و نشان دادن، توجه همسر و فرزندان خود را به هنر آشپزی و خانه داری خود جلب کند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون یادآور شد: برای اینکه زن و شوهر دچار اختلاف نشوند نباید سعی کنند که با دعوا دیگری را به خاطر بی توجهی مورد انتقاد قرار دهند بلکه باید با گذشت و پافشاری بر رفتار خوب دیگری را متوجه اشتباه او کنند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات