تبلیغ در حوزه کودک مغفول است
احسان شریعتی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان عنوان کرد: حوزه کودک و نوجوان به دلیل حساسیتی که در الگوسازی و ساخت آثار تبلیغی با رویکرد فرهنگ سازی دارد باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: استفاده از فناوری های روزآمد و بهره گیری از ظرفیت طلاب توانمند در این عرصه می تواند فضای تولیدات فرهنگی در این حوزه را دچار تغییر محسوس کند.
مسؤول گروه تبلیغی کودک و رسانه تصریح کرد: یکی از معضلات موجود در این عرصه نبود تفکر راهبردی است به گونه ای که سیاست گذاری ها در این حوزه بسیار ضعیف بوده و نهادهای درگیر با این موضوع مانند آموزش و پرورش سیاست هاص خاصی برای این فعالیت ها ندارند و حوزه کودک و تولیدات فرهنگی آن واقعاً مغفول است.
شریعتی نبود سیاست گذاری در تربیت کودک را از آفات مهم در کشور دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه سیاست خاصی در کشور برای تولید محتوا در حوزه کودک وجود ندارد و حمایت خاصی نیز از فعالان این عرصه صورت نمی گیرد که همین موضوع نیز فعالیت در این حوزه را بسیار سخت کرده است.
وی اضافه کرد: نیاز است تا رشته سیاست گذاری فرهنگی در دانشگاه ها به وجود بیاید تا از این طریق بتوان روش های سیاست گذاری را آموزش داده و خلأ های موجود در این حوزه را پر کنیم.
مسؤول گروه تبلیغی کودک و رسانه تأکید کرد: در بحث رسانه ای مربوط به حوزه کودک به دلیل غلبه تولیدات در بخش بازی و استفاده از فضای مجازی و تلویزیون، عملاً کار خوبی در زمینه استفاده از الگوهای صحیح تربیتی وجود ندارد و سیاست گذاری غلط در این عرصه مشکلات را دوچندان کرده است.
وی در ادامه ابراز کرد: در حوزه تربیت دینی در کودکان کار خاصی در کشور صورت نمی گیرد و حتی کتاب هایی که برای کودکان تدوین می شود بدون مهندسی بوده و در زیر بمباران محتوا، به غیر از زدگی از دین هیچ دستاوردی نصیب ما نمی شود.
شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز است تا در حوزه سیاست گذاری و تولیدات متناسب با فضای کودک تغییر نگرش جدی صورت بگیرد و حوزه های علمیه در این میان نقش ویژه ای برعهده دارد که با ورود طلاب متعهد در این عرصه شاهد بازتولید محتواهای دینی و اخلاقی به فراخور محدوده سنی کودکان و نوجوانان بوده و مانع هل دادن آنها به سمت دشمن شویم./872/ت۳۰۲/ج