۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۱۱۳۴۲
حجت‌الاسلام پناهیان:

جدایی قدرت از معنویت مظلومیت ولایت را رقم می‌زند

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: آنچه امیرمومنان امام علی(ع) را مظلوم قرار داد جدا کردن حساب قدرت از معنویت بود.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه شامگاه پنج شنبه در هیات شهدای گمنام منیریه به سخنرانی پرداخت و گفت: عدم تبعیت مسلمانان از ماجرای غدیر مختص به مردم آن دوران نیست بلکه مساله همه اقوام، ملل و جامعه بشری است.

وی افزود: ما باید از تاریخ اولیای الهی درس عبرت بگیریم چراکه تاریخ قاعده و قانون زندگی است بنابراین نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه بحث قدرت و معنویت در اذهان عمومی مردم یک موضوع و مساله حل نشده است، عنوان کرد: امروز برخی مخالف قدرتیابی رهبران معنوی هستند و عده موافق بسیار اندک هم قدرت رهبر معنوی را تنها در حد اعتبار اجتماعی قبول دارند که نباید عزل و نصبی انجام دهد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: آنچه امیرمومنان امام علی(ع) را مظلوم قرار داد جدا کردن حساب قدرت از معنویت بود.

وی افزود: این حرف درستی است که قدرت برای مدیریت باید مهارت داشته باشد اما از این سخن سوء‌استفاده می‌شود که معنویت را از قدرت جدا کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه معنویت برای پاک ماندن باید در عرصه قدرت امتحان شود، ابراز کرد: آنچه در عرصه قدرت خراب شود معنویت نیست، خداوند به اهالی معنویت قدرت می‌دهد که که صداقت و عمق معنویت آنان را معلوم کند.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: شاید ثروت یا هر استعداد دیگری بدون معنویت کنترل شود اما قدرت بدون معنویت بسیار بالا کنترل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه معنویت قدرت آفرین است، اظهار داشت: دوران این سخن «سیاست ما عین دیانت ما است» تمام شده امروز باید گفت «سیاست ما عین معرفت و عرفان ما است».

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسجد محل قدرت آفرینی است، گفت: همین آشنایی‌های در مساجد برای ما تولید قدرت می‌کند باید از آنها استفاده کنیم و نسبت به آن بی توجه نباشیم./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات