۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۱۱۴۱۰
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون:

عفاف طهارت باطنی را در وجود انسان پرورش می‌دهد

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با بیان اینکه حجاب میوه شیرین عفاف است، گفت: عفاف طهارت باطنی را در وجود انسان پرورش می‌دهد.
عفاف و حجاب

نرگس یاوران مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش عفاف و حجاب در عظمت بخشیدن به انسان به ویژه زنان، گفت: حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است.

وی افزود: انسان عفیف اعضا و جوارح خود را از گناه حفظ می‌کند که ثمره این عفت حجاب درونی و پوشش ظاهری است.

یاوران حجاب را از ضروریات دین اسلام دانست و بیان داشت: در اسلام حجاب و عفاف با عنوان دو ارزش شناخته می‌شود که حجاب را امری ظاهری و در ارتباط با جسم و عفاف را حالتی درونی و نفسانی در پاکدامنی و کنترل شهوات معرفی می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) عفاف را حجاب درونی و بازدارنده از گناه بیان کرد و ادامه داد: عفاف طهارت باطنی را در وجود انسان پرورش می‌دهد، اما اگر کسی حجاب ظاهری را در وجود خودش ایجاد کند ولی عفیف نباشد به طور قطع حجاب او تنها ظاهری بی معنا است بنابراین عفاف و حجاب در کنار هم معنادار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناخت جایگاه حجاب عمل به آن را برای افراد آسوده‌تر می‌کند، عنوان کرد: حجاب تنها مختص بانوان نیست و مردان نیز به رعایت آن توصیه شده‌اند. اطاعت از فرامین و دستورات اسلام حق خداوند بر بندگان است بنابراین حجاب حق الله و ضایع کردن آن تضییع حقوق الهی است.

یاوران ادامه داد: فلسفه حجاب در اصل سنجش میزان اطاعت بندگان است زنان و مردان با رعایت حجاب می‌توانند اطاعت از فرامین الهی را به اثبات برساند. خداوند هنگامی که حجاب را برای همسران پیامبر(ص) و زنان مومن واجب کرد، فرمود: حجاب برای شناخته نشدن و مورد اذیت واقع نشدن زن است؛ خداوند حجاب را در راستای احترام گذاردن به زن، بر او واجب کرد بر همین اساس حجاب مصونیت است نه محدودیت.

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) در پایان با اشاره به آثار اجتماعی حجاب خاطرنشان کرد: عملکرد افراد جامعه اثر مستقیم در اجتماع خواهد داشت و حجاب یکی از معیارهای سنجش تدین مردم و حضور آنان در اجتماع است./۳۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات