۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۱۱۴۲۷

دبیرکل جمعیت علمای هند بر نقش فتوای مرجعیت در آزادسازی موصل تاکید کرد

دبیرکل جمیت علمای هند با تبریک آزاد سازی موصل، بر نقش فتوای آیت الله سیستانی به عنوان مرجع بزرگ شیعیان، تاکید کرد در آزادسازی این شهر تاکید کرد.
تقدیر سید کلب جواد صادق نقوی دبیرکل جمعیت علمای هند و امام جماعت مسجد شاهی لکهنو از آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، سید کلب جواد صادق نقوی دبیرکل جمیت علمای هند با تبریک آزاد سازی موصل از تروریست های داعش تاکید کرد فتوای آیت الله سیستانی به عنوان مرجع بزرگ شیعیان نقش مهمی دربسیج مردمی و آزادی موصل ایفا کرد.

وی در پیامی به آیت الله سیستانی افزود: این بار نیز مانند بسیاری از تحولات مهم جهان اسلام ،مردم عراق با گوش دادن به فرمان مرجعیت دینی پیروزی بزرگی بر تروریست ها بدست آوردند.

امام جمعه مسجد شاهی لکنو در ادامه این پیام از نقش مهم آیت الله سیستانی در بسیج مردمی علیه نیروهای تکفیری و تروریستی تقدیر کرده است.

حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شامگاه دوشنبه آزادی کامل موصل را اعلام کرد.

شهر موصل مرکز استان نینوا در 450 کیلومتری شمال بغداد، دهم ژوئن 2014 در حمله مشکوک و پر حرف و حدیث به دست گروه تروریستی و تکفیری داعش افتاد و بخش های بزرگی از 5 استان دیگر عراق نیز به دنبال آن سقوط کرد.

در حال حاضر تنها سه منطقه شامل الحویجه در کرکوک ، القائم در الانبار و تلعفر در نینوا همچنان در اختیار عناصر گروه تروریستی داعش قرار دارد که به نظر نمی رسد باقی مانده داعش در این شهر مقاومت چندانی بتوانند بکنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات