۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۵۱۱۴۴۸
موسس حوزه علمیه امام مهدی:

عفاف و حجاب سبب اعتلای انسانی مردان و زنان است

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: عفاف و حجاب سبب اعتلای انسانی مردان و زنان است به ویژه برای زنان که می‌توانند در جامعه انسانی و دینی نقشی مهم و اساسی ایفا ‌کنند.
آیت الله قرهی

آیت الله روح االله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره علت گریز برخی بانوان از حجاب، گفت: احساس محدودیت یا در تنگنا قرار گرفتن به وسیله حجاب یکی از عوامل گریز برخی بانوان نسبت به این مساله ارزشی شده است.

وی با اشاره به علت های دیگر عنوان کرد: عدم آگاهی و علم نسبت به مزایای حجاب که سبب حضور همراه با آرامش بانوان در جامعه می‌شود از دیگر عوامل حجاب گریزی برخی بانوان است.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه احکام دستوری خداوند حکیم و علیم برای محدودیت بندگانش نیست، عنوان کرد: حکم حجاب از ناحیه خداوند به این منظور است که زنان و مردان در مسیر رسیدن به کمال انسانی نسبت به یکدیگر نگاهی ارزشی داشته باشند.

آیت‌الله قرهی درباره نگاه غرب به مساله عفاف و حجاب، گفت: برخلاف دین اسلام نگاه غرب به زنان جنسی، ابزاری و تبلیغاتی است تا برخی سرمایه‌داران و مردان هوس‌ران از این طریق به مطامع نامشروع خود دست یابند.

وی درباره جایگاه زن، بیان کرد: در اسلام شخصیت زنان در جایگاه مادری به عنوان مرکز تولید معرفت و انسانیت بسیار ستوده شده است در حالیکه در فرهنگ غرب مادر جایگاه ارزشی ندارد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) افزود: در قرآن و روایات برخی جاها حتی ارزش و اهمیت جایگاه زن را بیشتر دانسته به ویژه آنجا که خداوند خطاب به پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره حضرت زهرا(س) می‌فرماید که ما به تو کوثر یعنی همه چیز عطا کردیم.

آیت الله قرهی گفت: عفاف و حجاب سبب اعتلای انسانی مردان و زنان است به ویژه برای زنان که می‌توانند در جامعه انسانی و دینی نقش مهم و اساسی ایفا ‌کنند.

وی درباره اهمیت فراوان جایگاه زنان در جامعه انسانی و دینی عنوان کرد: با توجه به فرمایش گرانقدر حضرت امام خمینی(ره) از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در پایان خاطرنشان کرد: با کسب معرفت و تبیین درست عفاف و حجاب و مزایای آن، اطلاع‌رسانی صحیح با تبلیغ و معرفی زنان محجبه موفق می‌توان صدای حقیقت عفاف و حجاب را به جهانیان رسانید که عامل رشد و بالنگی آنان شود./۳۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات