۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۱۱۴۸۳
نماینده معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران مطرح کرد؛

ضرورت راه اندازی مراکز پژوهشی در مدارس علمیه خواهران

حجت الاسلام ربانی با تأکید بر این‌که باییستی اهتمام بر راه اندازی مراکز پژوهشی در مدارس علمیه خواهران مورد توجه قرار گیرد، گفت: استان‌های یزد، فارس، تهران و قزوین در این عرصه پیشگام بوده اند.
حجت الاسلام محمدتقی ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدتقی ربانی، نماینده معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی نقش بسیار بزرگی در تاریخ تشیع داشته و دارد، اما آمارهایی که اکنون وجود دارد، نشان از دور افتادن تبریز از آن تاریخ پرافتخار دارد.

وی افزود: طلاب استان آذربایجان‌شرقی در جشنواره علامه حلی که معیاری برای ارزیابی مدارس علمیه خواهران کشور در عرصه پژوهش است، درخشش ارزشمندی دارند، بایستی برای این استعدادهای ارزشمند برنامه‌ریزی شود، در عرصه تربیت نیروی انسانی متخصص نیز اگر برنامه ای برای دوران پس از فارغ التحصیلی طلاب نداشته باشیم، هیچ بهره‌ای نخواهیم برد.

نماینده معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور با تأکید بر این‌که باییستی اهتمام بر راه اندازی مراکز پژوهشی در مدارس علمیه خواهران مورد توجه قرار گیرد، گفت: استان‌های یزد، فارس، تهران و قزوین در این عرصه پیشگام بوده اند، بانوان فرهیخته و تحصیل کرده ای که می توانند نسبت به مسائل پژوهشی و فقیهی به صورت کلان ورود پیدا کنند، بایستی مورد حمایت قرار گیرند.

حجت الاسلام ربانی با اشاره به این‌که تبریز و آذربایجان همواره جولانگاه برخی فرق و عرفان‌های نوطهور و ضاله بوده است، تصریح کرد: وضعیت پژوهشی در مدارس علمیه خواهران استان نباید مورد غفلت قرار گیرد، سه جشنواره پژوهشی سراسری علامه حلی، جشنواره بانوی کرامت و جشننواره رشد معیارهاییبرای میزان فعالیت مدارس علمیه در عرصه های پژوهشی است.

وی ادامه داد: پژوهش در مدارس علمیه خواهران تفاوت هایی با نوع پژوهش در مدارس علمیه برادران دارد، ساعات پژوهشی برای تمامی مقاطع  و برای تمامی طلاب خواهر تعریف شده است و بایستی هر طلبه ای که فارغ التخصیل می شود، خروجی پژوهشی داشته باشد.

نماینده معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران این توانایی و قدرت را دارند که برای حل مسائل و معضلات مختلف ورود پیدا کنند، تصریح کرد: متأسفانه کمترین بهره از فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران در استان‌ها صورت می گیرد./202/935/ب1

ارسال نظرات