۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۱۱۵۰۸
نماینده مردم تبریز:

مجلس به دنبال رفع موانع فعالان فرهنگی است

سعیدی گفت: استان آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی حرف های زیادی برای گفتن دارد، درخشش هنرمندان آذربایجان در عرصه های بین المللی مصداق این ادعا است.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با نمایندگان تشکل‌های فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه‌ای استان که در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: برخی موانع موجود بر سر راه فعالان فرهنگی می تواند با قانون گذاری و نظارت حل شود.

وی خواستار ارائه پیشنهاد از سوی نماینده تشکل های فرهنگی هنری برای بهبود شرایط و وضعیت موجود شد و خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که استان آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی حرف های زیادی برای گفتن دارد، درخشش هنرمندان آذربایجان در عرصه های بین المللی مصداق این ادعاست.

سعیدی با بیان این‌که استان آذربایجان شرقی دارای هنرمندانی در سطح ملی و بین المللی است که می تواند به الگویی برای سایر استان ها تبدیل شود، افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته وقت خود را از قانون گذاری کم کرده و به میان مردم رفته و واقعیات و مشکلات را از نزدیک لمس کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حضور در میان هنرمندان، اصحاب فرهنگ و رسانه می تواند نمایندگان را در تصمیم‌گیری‌ و قانون‌گذاری‌ یاری کند، افزود: این نشست مشترک فرصتی است که تمامی مشکلات به صورت جمع‌بندی شده مطرح شود و نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی راهکارهای لازم را ارائه کنند.

وی با بیان این‌که فعالان فرهنگ و هنر نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های فرهنگی و تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه دارند، گفت: از این فرصت استفاده کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم نه اینکه فقط بیان مشکلات بپردازیم و سفر تمام شده و به هیچ نتیجه‌ای نرسیم.

سعیدی با اشاره به این‌که آذربایجان‌شرقی دومین سفر استانی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس است، افزود: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی فرصتی مغتنم برای نقش آفرینی فعالان فرهنگی و هنری استان و مساعدت نمایندگان مجلس در این زمینه است.

همچنین ابوالفضل علیمحمدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در سخنانی با اشاره به هویت فرهنگی، دینی و تاریخی آذربایجان و تبریز اظهار داشت: انتظار داریم مسؤولان به ویژه نمایندگان مجلس به کانون های فرهنگی استان بهای بیشتری دهند و برای تسهیل چاپ و حمایت از آثار نویسندگان مساعدت داشته باشند.

وی با بیان این‌که بنیاد در طول هشت ماه گذشته فعالیت های خوبی در عرصه های مختلف داشته است، گفت: از اعضای این کمیسیون فرهنگی مجلس و متولیان استانی انتظار داریم در تصمیم‌گیری درباره استان‌های مختلف به پیشکسوتان همان منطقه رجوع کنند./935/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات