۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۱۱۵۴۴

آیت الله قبلان ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی را محکوم کرد

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، جنایت روز گذشته صهیونیست ها در ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی را محکوم کرد.
آیت الله عبدالامیر قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجد الاقصی و ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در این مسجد را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: این اقدام صهیونیست ها در راستای برنامه یهودی سازی قدس صورت گرفت و توهین به احساسات مسلمانان سراسر جهان و تعرض به مقدسات به شمار می آید.

این عالم لبنانی تأکید کرد که این تجاوز با بازداشت شیخ محمد حسین مفتی فلسطین پررنگ تر شده و اوج وحشی گری صهیونیست ها در تجاوز به مقدسات و شهروندان بی گناه را نشان می دهد.

وی رهبران مسلمانان و مسیحیان را به تحرک فوری برای نجات مسجد الاقصی و همه مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین فراخواند و اظهار داشت: نشست کشورهای عربی و اسلامی باید همواره جهت محافظت از قدس و دفاع از ملت و مقاومت فلسطین در برابر اشغالگران برگزار شود تا فلسطین به جایگاه اصلی خود بازگردد.

آیت الله قبلان به شهدای عملیات شهادت طلبانه قدس درود فرستاد و ادامه داد: این شهدا در راستای یاری دین و مسجد الاقصی به این عملیات قهرمانانه دست زده تا قطب نما بار دیگر به سوی مقاومت در برابر اشغالگران بازگردد.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی پس از عملیات شهادت طلبانه روز گذشته جوانان فلسطینی که به هلاکت سه سرباز صهیونیست منجر شد، تمامی ورودی‌های مسجد الاقصی را بست و برای اولین بار طی ۵۰ سال گذشته به نمازگزاران فلسطینی اجازه اقامه نماز جمعه را نداد./980/ب903/د

ارسال نظرات