۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۱۱۵۷۴
آیت الله اختری:

مبارزه علمی راه حل مقابله با انحرافات است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) مبارزه علمی را راه حل مقابله با انحرافات فکری و مکاتب انحرافی دانست و بر پرورش نیروی مورد نیاز علمی جهان اسلام تأکید کرد.
افتتاح دانشگاه اهلبیت(علیهم السلام)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدحسن اختری در آیین افتتاحیه دانشکده علوم اسلامی دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) که پیش از ظهر امروز در محل این دانشکده در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تربیت نیرو در مسیر فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد: به برکت خون شهدا و ایثار و فداکاری ملت مسلمان ایران و رهبری حکیمانه امام و رهبری، توفیق پیدا کردیم که در خاستگاه و پایگاه علم و اجتهاد، دانشکده ای را در جهت تربیت و پرورش کادر مورد نیاز اسلام راه اندازی کنیم.

وی افزود: دیدگاه شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و به ویژه آیت الله مصباح یزدی، بر تربیت کادر اسلامی در رشته هایی است که در دیگر کشورها وجود ندارد و یا به این رشته ها کمتر پرداخته می شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: راه اندازی رشته هایی مانند معارف اسلامی، تاریخ اسلام، تاریخ تشیع، اسلام شناسی، شیعه شناسی، عرفان، کلام و اینگونه رشته های علوم اسلامی در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) می تواند مسیر را برای پرورش نیروهای مورد نیاز جهان اسلام هموار کند تا این افراد پس از اینکه مراحل علم آموزی را در این دانشگاه طی کردند، به کشور خود برگشته و آموخته های علمیشان را در اختیار هموطنان خود قرار دهند.

آیت الله اختری اضافه کرد: خوشحالیم که این دانشگاه در یک فضای گسترده علمی و جهانی مورد توجه قرار گرفته و از مرکز آموزش عالی به دانشگاه تبدیل شده است اما انتظار داریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و بهداشت حمایت و پشتیبانی خود را از این دانشگاه انجام دهند تا جایگاه جهانی خود را به دست آورد.

وی در ادامه مواجهه علمی را راه حل مقابله با انحرافات فکری و مکاتب انحرافی دانست و خاطرنشان کرد: مسائلی در دنیا در حال وقوع است که نتیجه آن به وجود آمدن افکار و مکاتب انحرافی بوده و نیاز است تا به روش علمی با آنها برخورد شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: نیاز است تا با کادرسازی و تربیت عالمان و دانشمندان و اندیشمندان در کشورهای دیگر، حضور خود را تثبیت کرده و سیاست ها و افکار خود را القا کنیم.

آیت الله اختری تأکید کرد: وقتی در کشور خودمان یک بررسی ساده کنیم متوجه می شویم که بسیاری از اساتید و کارگزاران و سیاستمداران کشور به دلیل آنکه در کشورهای دیگر تحصیل کرده اند، سعی می کنند در برنامه ریزی، تعلیم، آموزش، بینش و آنچه از آنها سر می زند تمایلات خود را به سمت آن کشوری که در آن تحصیل کرده اند نشان دهند و حتی در تدوین کتب درسی نیز این مسائل به وضوح دیده می شود.

وی ابراز کرد: هدف دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) این است تا در مرحله نخست زمینه را برای پذیرش بیش از 10 هزار دانشجو فراهم کند که البته دستیابی به این هدف نیازمند امکانات و پشتیبانی مناسبی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: علم و دانش و تفکر زیربنای همه دستاوردها است و ایجاد ابزار و به کار گیری آن ها و رسیدن به اهداف طراحی شده از طریق علم میسر است./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات