۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۱۱۵۷۹
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس: 

بومی‌گرایی در عرصه فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گیرد

جعفرپور با بیان این که بومی‌گرایی در عرصه فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گیرد، گفت: اعتقاد داریم نسخه فرهنگی پیچیده شده و مورد استفاده در تهران را نباید در شهرهای دیگر پیاده کرد.
دیدار کمیسیون فرهنگی مجلس با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جمشید جعفرپور، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که با حضور اعضای کمیسیون و همچنین اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا و بایستی در اولویت قرار گیرند.

وی با بیان این‌که شورای فرهنگ عمومی به ریاست امام جمعه مرکز هر استان در واقع نمایندگی همین شورای عالی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها بازوان توانمند شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند که می توانند نسخه‌های فرهنگی مطابق با فرهنگ بومی هر منطقه را ارائه کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید از ظرفیت شوراهای فرهنگ عمومی استان ها به بهترین شکل در جهت بهبود شاخص‌های فرهنگی استفاده شود، تصریح کرد: اعتقاد داریم نسخه فرهنگی پیچیده شده و مورد استفاده در تهران را نباید در شهرهای دیگر پیاده کرد.

جعفرپور با تأکید بر بومی‌گرایی در عرصه فرهنگ و هنر، گفت: باید برای هر شهر و استان، برنامه و نسخه ویژه هر استان طراحی و تدوین شود تا نسخه‌های فرهنگی مطابق با فرهنگ بومی مناطق باشد، خطه آذربایجان نیز مستثنا از این مسأله نیست و بایستی متولیان فرهنگی استان در شورای فرهنگ عمومی برنامه‌هایی مطابق با آداب و رسوم مردم منطقه مصوب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری اسلامی در سال 2018 میلادی، اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس آماده هر گونه همکاری و حمایت از این رویداد بزرگ فرهنگی است، معتقدم باید یک ردیف بودجه مستقل برای این موضوع اختصاص یابد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر کشور اسلامی هر ٥٧ سال شانس انتخاب به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام را دارد، بنابراین باید از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را بکنیم.

کمیسیون فرهنگی طی روزهای حضورش در استان توانست موضوعات مرتبط با رویداد تبریز ٢٠١٨ بررسی و با الزامات آشنا شود.

جعفرپور با اشاره به این‌که با وزرا و معاونان رئیس جمهور برای اختصاص یک بودجه و ردیف ویژه برای تبریز 2018 رایزنی خواهیم کرد، افزود: ظرفیت فرهنگی، تاریخی و گردشگری آذربایجان به ویژه شهر تبریز ممتاز است و باید در این راستا اقدامات لازم برای رونق اقتصاد فرهنگ و هنر صورت گیرد./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات