۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۱۱۶۵۳
آیت الله نابلسی:

ایران ضامن قدرت و کرامت منطقه است

امام جمعه صیدای لبنان، جمهوری اسلامی ایران را ضامن قدرت و اراده و کرامت منطقه عنوان کرد.
آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در دیدار هیأتی از روحانیان حوزه علمیه قم گفت: حضور سیاسی و فرهنگی ما در جوامع اسلامی از واجباتی است که به هیچ وجه نباید ترک شود. ما حق نداریم صحنه را در اختیار دشمن قرار دهیم تا نمادهای فرهنگی، دینی و جغرافیایی را تغییر دهد.

وی افزود: محور مقاومت از ایران تا عراق و سوریه و لبنان و فلسطین پایه های مقابله با دشمن به شمار می آیند. امروزه هیچ کس حق ندارد از نقش خود کوتاه بیاید چرا که امت اسلامی در برابر چالش های سختی قرار دارد که همبستگی و یکپارچگی همه افراد شریف و آزاده جهت مبارزه با دشمن و بازگشت امید به ملت های منطقه را می طلبد.

این عالم لبنانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم این تجمع مبارک قرار دارد و با ملت های منطقه در چالش ها و خطرها مشارکت دارد و با همه امکانات و توانایی ها در راستای توقف اقدامات تخربیکارانه و تجزیه و فتنه آمریکایی و صهیونیستی تلاش می کند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با جانفشانی و فداکاری بی نظیر از منطقه حمایت می کند و اگر این مساله محقق نمی شد هیچ روحیه و میراث و قدرت و اراده و کرامت برای منطقه باقی نمی ماند.

امام جمعه صیدا نقش ایران را در حمایت از جنبش های مقاومت جهت جلوگیری از تحقق توطئه های  استکباری تسلط بر حال و آینده جوامع اسلامی پررنگ خواند و مورد تقدیر قرار داد.

همچنین هیأتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت الله رمضانی عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس مرکز اسلامی هامبورگ با آیت الله محمد یزبک رییس شورای شرعی حزب الله لبنان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات منطقه و جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار دادند./980/ب902/د

ارسال نظرات