۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۱۱۷۳۶
مسؤول دفتر قرآن و حدیث حوزه‌ های علمیه خوزستان خبر داد؛

برگزاری دوره تابستانه قرآن و عترت برای طلاب خوزستانی

حجت الاسلام سیاحی از برگزاری دوره تابستانه قرآن و عترت برای طلاب پایه سوم و بالاتر حوزه‌ های علمیه استان خوزستان خبر داد.
حجت ‌الاسلام امیر سیاحی، مسؤول دفتر قرآن و حدیث حوزه‌ های علمیه خوزستان قرآن و عترت

حجت ‌الاسلام امیر سیاحی، مسؤول دفتر قرآن و حدیث حوزه‌ های علمیه خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره تابستانه قرآن و عترت برای طلاب پایه سوم و بالاتر حوزه‌ های علمیه استان در اراک، اظهار داشت: این دوره در دو مرحله کوتاه‌ مدت و بلندمدت برگزار می شود که دوره بلندمدت در ماه مبارک رمضان برگزار شد و طی آن طلاب در دو دوره تفسیر اجمالی قرآن کریم و بیان شیوه ‌های حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

مسؤول دفتر قرآن و حدیث حوزه‌ های علمیه خوزستان با بیان اینکه دوره کوتاه‌مدت نیز 18 تیرماه آغاز و تا 3 مردادماه ادامه دارد، اظهار داشت: این دوره با حضور اساتید حوزه های علمیه قم و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات استان اراک برگزار می شود و طلاب خوزستانی در رشته ‌های مهارت‌ های بیان تفسیر قرآن کریم، زیباخوانی، حفظ موضوعی قرآن کریم، تربیت مربی قرآن کریم حضور پیدا می کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بیش از 20 نفر از طلبه های پایه ۳ به بالا حوزه ‌های استان در مرحله دوم دوره تابستانه قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور شرکت کرده اند، افزود: پس از پایان دوره و اعطای گواهی ‌نامه به شرکت کنندگان در حوزه ‌های علمیه استان به عنوان استاد، ‌استادیار و مشاور قرآنی به کار گرفته خواهند شد.

حجت الاسلام سیاحی بیان کرد: شرکت کنندگان از طریق پایگاه اینترنتی معاونت قرآن و حدیث حوزه ‌های علمیه در این دوره نام ­نویسی کردند که پس از ارسال فایل صوتی قرائت قرآن و مصاحبه حضوری در استان پس از کسب امتیاز لازم در این دوره حضور یافتند.

وی برگزاری مسابقات قرآنی، آزمون های شفاهی قرآن، دوره اختبار و همکاری با معاونت تهذیب حوزه های استان را از دیگر فعالیت های صورت گرفته دفتر قرآن و حدیث حوزه‌ های خوزستان برشمرد./9456/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات