۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۱۱۷۳۸
معاون وزیر ارشاد:

تنها سه و نیم درصد بودجه مختص فرهنگ است

کاراندیش با بیان این‌که سهم فرهنگ از بودجه کشور بسیار ناچیز است، گفت: کمتر از سه و نیم درصد بودجه کشور مربوط به فرهنگ است.
دیدار معاون وزیر با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: 26 نهاد کشور در مسائل فرهنگی فعالیت دارند که امسال 9100 میلیارد تومان بودجه فرهنگی میان این نهادها تقسیم می شود، البته بودجه وزارت ارشاد 1088 میلیارد تومان است.

وی با بیان این‌که کمتر از 3 و نیم درصد بودجه کشور به حوزه فرهنگ اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: برخی شخصیت های حقوقی از جمله بنیادها، کانون ها و ... نیز فعالیت دارند که برای هر یک بودجه خاص پیش‌بینی می شود، اما باز با احتساب بودجه این مراکز، سهم فرهنگ از بودجه کشور بسیار ناچیز است.

کاراندیش با بیان این‌که موازی کاری به شدت در حوزه فرهنگ احساس می شود، گفت: خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه های متعدد در عرصه های فرهنگی و قرآنی فعالیت دارند، اما نیازمند مرکز هماهنگی فعالیت های فرهنگب در کشور هستیم، این مرکز می تواند میان سه قوه و متولیان فرهنگی کشور هماهنگی های لازم را به عمل آورد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که بسیاری از منابع به دلیل موازی‌کاری نهادهای فرهنگی به هدر می رود، گفت: این در حالی است که بودجه فرهنگی کشور بسیار ناچیز است و با موازی کاری هایی که صورت می گیرد، خروجی مورد انتظار حاصل نمی شود.

وی با بیان این‌که امسال در شورای برنامه ریزی؛ موازی کاری های درون وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف شده است، افزود: اعتقاد داریم بایستی در حوزه فرهنگ استراتژی واحد و هدفمند اتخاذ شود، باید دانست که برنامه ریزی بلندمدت لازمه تحقق اهداف عالی نظام اسلامی است.

کاراندیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعطای یارانه کتاب و نشریات به صورت سالانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تولید محتوا نتوانسته‌ایم به صورت جدی ورود پیدا کنیم، اغلب کتب منتشر شده به صورت بازاری و یا کپی شده از دیگر منابع تدوین می شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که در حوزه فرهنگ عده‌ای به دنبال منافع مادی هستند و نگرش بازاری نسبت به این مسأله دارند، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی در حوزه شناسانامه‌دار شدن فعالان فضای مجازی نیز داشته است، امیدواریم تا یک سال آینده ساماندهی اساسی در این عرصه صورت گیرد./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات