۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۱۱۹۶۸
امام جمعه چابهار:

حمایت از تولید داخلی «معروف» و خرید کالای خارجی «منکر» است

امام جمعه چابهار با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی «معروف» و خرید کالای خارجی «منکر» است، گفت: خرید لوازم خارجی که کارخانه و تولیدات دشمنان خدا را فعال کند منکر امروز است بنابراین اگر فرهنگ امر به معروف در جامعه زنده شود زمینه کسب و اشتغال حلال به وجود می‌آید.
امام جمعه چابهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه چابهار، یکشنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با تأکید بر این که اهمیت به معروف و جلوگیری از منکر در جامعه وظیفه‌ای همگانی است، بیان کرد: امروز نیاز به این حرکت داریم که دشمن واقعی را بشناسیم و با او درست دشمنی کنیم آنگاه نسبت به نوشتن «مرگ بر اسرائیل» روی موشک معترض نمی شویم بلکه برای مقابله با او مجهز و قدرتمند می‌شویم.

تیغ‌ِجراحی نه لبخند و مصاحفه

وی تصریح کرد: وقتی حاکم اسلامی دشمنی استکبار را دید جای لبخند نیست، جای شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» است، مگر اینکه انسان چنان کودن باشد که دشمن کنارش بنیشند و با او خوش و بش کند و نفهمد دشمن است.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: دشمنی که بنا دارد ارزش‌هایی اسلامی و انسانی را نابود کند مصاحفه و رفاقت کردن با او معنا ندارد بلکه باید تیغ جراحی برداشت، باید سراغ دشمن‌شناسی واقعی، عقلانیت اسلامی و ارزش‌های انسانی رفت.

برجام یک فریب است نه حلال مشکلات

امام جمعه چابهار با بیان اینکه امروز برجام مشکل حل نمی‌کند برجام یک فریب است، تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیازمند دشمن‌شناسی واقعی است بنا به فرموده نبی مکرم اسلام عاقل‌ترین مردم کسی است که خدا و ربّش را بشناسد و او را اطاعت کند و دشمنش را بشناسد و با او مقابله کند.

وی در ادامه با اشاره به آثار امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ امر به معروف در جامعه زنده شود همه فرائض عزت پیدا می‌کند، امنیت در کل جامعه حاکم می‌شود و زمینه کسب و اشتغال حلال به وجود می‌آید.

خرید کالای خارجی «منکرِ» امروز است

حجت الاسلام موسوی افزود: اهمیت و حمایت به تولید داخلی «معروف‌« امروز و خرید کالا و تولیدات خارجی «منکر» امروز است زیرا با خرید لوازم خارجیکارخانه جات و تولیدات دشمنان خدا فعال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در عین اینکه مشکل اقتصادی و بیکاری داریم متأسفانه به دنبال لوازم خارجی هستیم، اظهار کرد: در چنین وضعیتی هر چه برای رفع بیکاری جوانانمان دعا کنیم مستجاب نمی‌شود چنانکه در روایات آمده است؛ اگر در جامعه ای امربه معروف و نهی‌از منکر متروک شود دعای خوبان و انسان‌های پاک مستجاب نمی‌شود.

امام جمعه چابهار با بیان اینکه دلیل برخی برای استفاده از کالاهای خارجی، مرغوب‌تر بودن آنها از کالاهای ایرانی است، متذکر شد: تولیدات آنها هم در ابتدای امر مثل امروز مرغوب نبوده است اگر تولید داخلی را حمایت کنیم به کیفیت مدنظر می‌رسیم و مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

معروف واقعی ریشه در ولایت دارد

وی در حالی که در جمع زائران و مجاوران رضوی سخن می گفت، بیان کرد: همه انبیاء، اولیا و اوصیا مأمور به تبلیغ معروف و انکار منکر بودند اما هر زمانی روش خاص خود را دارد چنانکه روش‌های حضرت موسی در زمان فرعون، امام رضا(ع) در زمان بنی عباس و امام حسین(ع) در زمان بنی‌امیه با هم متفاوت بود.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب در خصوص معروف، آتش به اختیار است، در همه مواقع یکسان نیست و گاهی تغییر می‌کند.

امام جمعه چابهار با بیان اینکه معروف واقعی مبنا و ریشه در ولایت دارد، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در سفر خود به سرزمین توس در نیشابور لااله‌الاالله معروف را به مردم معرفی می‌کنند نه لااله‌الاالله شیطانی.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) معروف واقعی را معرفی می‌کند که شرط ولایت باشد لااله‌الااللهی که شرط ولایت علوی، حسینی و رضوی باشد نه لااله‌الاالله که بنی‌عباسی و آمریکایی؛ اسلام آمریکایی اسلام الحادی است حتی اگر کنار کعبه خود را خادم‌الحرمین بداند./202/934/ب1

ارسال نظرات