۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۱۲۱۱۰
آیت‌الله مهمان‌نواز:

همراهی عقلانیت با معنویت زمینه‌ساز جامعه سالم است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر مسؤولیت همگانی برای پیشگیری و مقابله در برابر آسیب‌های اجتماعی، گفت: اگر عقلانیت با معنویت عجین شود جامعه سالم خواهد ماند.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار مسؤولان اداره هماهنگی امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور، با اشاره به حدیث «العسر یفسد الاخلاق»، اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرماید هرگاه فساد وارد شود اخلاق از بین می‌رود و طبق این حدیث باید مسؤولان برای از بین بردن فسادها اجتماعی به مقوله اقتصاد خانواده‌ها بیشتر فکر کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر عقلانیت با معنویت عجین شود جامعه سالم خواهد ماند، ادامه داد: باید از موازی کاری در کارهای فرهنگی پرهیز شده و همه همت‌های خود را جمع کنیم تا ریشه‌های فساد شناسایی و درمان شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه در بحث اصلاح امور اجتماعی نباید از اقتصاد خانواده‌ها غافل باشیم، اظهار کرد: همچنین درزمینهٔ آسیب‌شناسی، نباید تنها به دنبال آسیب‌های مشهور نظیر طلاق و اعتیاد برویم؛ به‌گونه‌ای که پرداختن به این آسیب‌های مشهور ما را از مسائل ریزتر و شاید مهم‌تر جامعه غافل کند.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: خشونت یکی از مواردی است که کمتر به‌عنوان آسیب اجتماعی درباره آن بحث می‌شود؛ اما زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی نظیر طلاق که اکنون در جامعه بسیار زیاد شده، همین خشونت‌های بی‌حد افراد است.

وی با بیان اینکه اگر کظم غیظ در خانواده‌ها رعایت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، اضافه کرد: اگر مانند گذشته، مسائل اجتماعی کدخدامنشانه حل شود بخش وسیعی از معضلات اجتماعی رفع می‌شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه باید نهادهای مردمی برای از بین بردن معضلات اجتماعی به کمک دولت بیایند، گفت: با تک‌صدایی نمی‌توان مشکلات را از بین برد؛ به همین دلیل باید همه مسؤولان و منبری‌ها برای کمک به رفع مشکلات اجتماعی هم‌صدا شوند.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از مسؤولان خواست به‌صورت میدانی آسیب‌های اجتماعی را رصد کنند و بودجه‌هایی را برای این‌گونه تحقیق‌ها اختصاص دهد./202/9314/ب1

ارسال نظرات