۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۱۲۲۰۰
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ظلم، ربا و تبعیض مانع نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه ظلم بالاترین سطح از منکر است، گفت: ظلم، ربا و تبعیض مانع نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.
دیدار حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان، در دیدار علی ملازاده، جانشین بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد، با تاکید بر اینکه ظلم بالاترین سطح از منکر است، گفت: ربا یکی از شاخه‌های ظلم در فضای اقتصادی است و از منکرات جدی امروز جامعه ما است و اگر ظلم از جامعه برچیده شود، بسیاری از معضلات و آسیبهای اجتماعی به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه ربا از جمله منکراتی است که باید جلوتر از عفاف و حجاب در پی حل آن باشیم، تصریح کرد: خروجی جامعه‌ای که به ربا مبتلا است، بی‌عفتی و بد حجابی خواهد بود و به همین خاطر درجه اهمیت بیشتری دارد.

امام جمعه قزوین تبعیض را منکر دیگر جامعه برشمرد و افزود: جامعه ما، جامعه‌ای اسلامی است و نباید تبعیض در آن دیده شود و باید تلاش کنیم تا مردم شیرینی عدالت را بچشند.

وی ابراز داشت: اولویتهای جدی در زمینه معروف و منکر داریم که باید آنها را ببینیم و اگر آنها را برطرف کنیم، عفاف و حجاب هم درست خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ایمان و اعتقاد مردم باید در امنیت و مصونیت قرار گیرد زیرا اعتقاد مردم سرمایه‌ای نیست که به این سادگی به دست آید و اگر آسیب ببیند جامعه با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.     

وی فعالیت بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین را بسیار خوب ارزیابی کرد و  ابراز کرد: حجاب نماد بیرونی است که ریشه درونی آن عفاف است و اگر عفاف وجود نداشته باشد حجاب معنا و مفهومی پیدا نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم حجاب واقعی در جامعه شکل بگیرد، باید بر روی عفاف کار کنیم زیرا عفاف یک فضیلت اخلاقی و خلق و خوی درونی است و با اصلاح آن، حجاب هم درست خواهد شد.

وی در پایان عقیده، عبادت، تقوا، کرامت، عفاف و حجاب را مراحل مهندسی شده در دین برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم حجاب در جامعه ترویج پیدا کند و نهادینه شود، باید بر مبنای نقشه مهندسی شده دین حرکت کنیم./955/د102/ب1

ارسال نظرات