۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۱۲۲۵۴
رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق:

حضور متهمان در همایش‎های اهل سنت نادیده گرفتن خون شهداست

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق خاطرنشان کرد: حضور برخی از خائنان و متهمان قضایی در همایش‎های اهل سنت به معنی نادیده گرفتن خون شهداست.
شیخ خالد الملا رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق در واکنش به نشست اهل سنت در بغداد گفت: شهروندان سنی عراق احتیاج به همایشی ملی جهت تبادل نظر درباه مسائل سیاسی جدید عراق باتوجه به مصالح این کشور دارند. تنها هدف از برگزاری همایش‎هایی که به اسم اهل سنت در بغداد و اربیل برگزار شد، انتخابات آینده پارلمان است.

وی افزود: انتقاد و اعتراض به همایش اربیل به علت حضور شخصیت‎های خائن و تحت پیگرد قضایی بود. مسؤولان استان اربیل و سایر استان‎های عراق هیچ گونه اجازه و حقی برای ورود چنین اشخاصی در همایش‎های اهل سنت را ندارند.

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق اظهار داشت: متهمان قضایی باید هر چه سریعتر خود را به دستگاه‎های قضایی عراق معرفی کنند تا به جرایم آنان رسیدگی شود. حضور متهمان در اجلاسیه و همایش‎های اهل تسنن به منزله نادیده گرفتن حقوق شهدای بی گناه عراق است.

وی با اشاره به آزادسازی استان موصل از چنگال تروریسم تصریح کرد: همه مردم عراق از جنوب تا شمال با اهدای شهدا در پیروزی بر داعش  در شهر موصل سهیم هستند.

شیخ خالد الملا ادامه داد: داعش با چراغ سبز و همراهی برخی از سیاستمداران شرکت کننده در همایش اهل تسنن در استان اربیل وارد خاک عراق شد.

وی خاطرنشان کرد: همه شرکت کنندگان در همایش بغداد باید برای حل مشکلات عراق در دوران پساداعش با ائتلاف ملی و اقلیم کردستان هماهنگ و همراه باشند و احترام مردم این کشور را با عدم اجازه به ورود مجدد خائنان به عراق حفظ کنند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات