۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۱۲۲۵۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

جشنواره‌های مذهبی سبب تحرک هنرمندان و نشاط معنوی جامعه می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر سوره ماه به میزبانی بجنورد، گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و مذهبی به میزبانی استان سبب تحرک هنرمندان و شور و نشاط معنوی و اجتماعی جامعه می‌شود.
حسین فرخنده - نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره، با بیان اینکه برگزاری این جشنواره به میزبانی بجنورد نشان‌دهنده جایگاه ویژه تئاتر استان در منطقه است، اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره به‌ویژه با موضوعات دینی و اخلاقی می‌تواند آثار و نتایج شایسته‌ای برای استان به همراه داشته باشد.

وی افزود: جشنواره منطقه‌ای تئاتر و پرداختن به موضوعات دینی و اخلاقی در آن، افزون بر اینکه سبب تحرک هنرمندان و شور و نشاط هنری و درنتیجه اجتماعی می‌شود سبب گسترش فضایل اخلاقی و امیدواری بیشتر جامعه هم خواهد شد به شرطی که ما شرایطی را ایجاد کنیم که هم متن و هم محتوای آثار نمایشی برخاسته از تحقیق، تجربه و باور هنرمندان باشد.

فرخنده با اشاره به شعار جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره که «اخلاق برای همه» است، اضافه کرد: اگر سه عنصر تحقیق، تجربه و باور محور و مدار آثار تولیدی هنرمندان قرار گیرد به طور یقین آثار عمیق و مؤثرتری در حوزه تئاتر دینی تولید می‌شوند؛ اما در این راستا ما باید برای امکان تحقق این موضوع فعالیت بیشتری انجام دهیم.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران و هنرمندانی که برای این جشنواره و تولید آثار معناگرا و ارزشی تلاش می‌کنند، ادامه داد: امیدوارم ما بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که برگزاری این جشنواره و تولید آثار ارزشی و معناگرا به ترویج فضایل اخلاقی، گسترش امید و شور و نشاط معنوی در جامعه کمک کند.

فرخنده با اشاره به اقداماتی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از حوزه تئاتر و هنرمندان توانمند تئاتر استان انجام می‌دهد، تصریح کرد: در بحث حمایت سخت‌افزاری می‌توان از افتتاح تالار شمس نام برد که به جامعه تئاتری و هنرمندان استان برای اینکه بتوانند با خاطری آسوده به تمرین پرداخته و اجراهای عمومی داشته باشند کمک شایانی کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: در بحث گسترش فضای تئاتری هم می‌توان به ساخت تالار بزرگ مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد با دو سالن آمفی‌تئاتر اشاره کرد که اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی اکنون سالن آمفی‌تئاتر تقریباً در همه مجتمع‌های شهرستان‌های خراسان شمالی وجود دارد و در شهرستان‌های گرمه و جاجرم هم این فضا در حال اضافه ساخت بوده و سال بعد افتتاح می‌شود.

فرخنده اظهار داشت: درزمینهٔ حمایت از هنرمندان برای اجراهای عمومی هم افزون بر در اختیار گذاشتن سالن به گروه‌های نمایشی، متناسب با اعتبارات از گروه‌های تئاتری برای اجرای نمایش‌ها حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تئاتر در خراسان شمالی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: با رصد جریان تئاتر در استان در یک دهه اخیر متوجه رشد قابل توجه گسترش هنرهای نمایشی در این خطه از کشور می‌شویم و در سال‌های اخیر حضور منظم و مداوم تئاتر استان در جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای نشان‌دهنده نشاط تئاتری در خراسان شمالی است./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات