۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۱۲۳۰۰
حجت‌الاسلام شعبانی:

بصیرت اساس تقابل امت اسلام با هجوم فرهنگی است

مدیرکل سابق اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه بصیرت را تنها صلاح مؤمن در جریان هجوم فرهنگی توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب الگوی کمال بصیرت در عصر حاضر است.
حجت الاسلام احمد شعبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد شعبانی امروز در برنامه سخنرانی پیام حرم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به این‌که دین مبین اسلام در مبانی خود به سه بخش کلی تقسیم می‌شود، اظهار داشت: مبانی اسلام برمدار مبانی اعتقادی، اخلاقی و احصاء فقهی سه رکن شناخته‌شده در الگوی رده‌بندی علوم دینی است.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که رشد و تکامل بشر به سه زمینه حیاتی نیاز دارد، عنوان کرد: معرفت به ذات اقدس اله یکی از اساسی‌ترین ارکان حرکت به‌سوی تکامل حقیقی است؛ بر این اساس ریشه انحراف در شناخت حقیقت ذات اقدس الهی دوری از حقیقت ولایت و امامت است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که نقش ائمه معصوم(ع) در هدایت گری موضوعی تعیین‌کننده است، ابراز داشت: قرآن حقیقتی است که در آیات خود همه ابعاد علمی موردنیاز بشری را در درون مفاهیم خود گنجانده است این در حالی است که تفسیر امام معصوم علیهم‌السلام حقیقت دستیابی بشر به هویت علم را فراهم می‌کند.

وی افزود: تفکر و تأمل مؤمن در الگوی آفرینش خودش شاه‌ کلید حل معمای خداشناسی است؛ در بیان قرآن کریم انسان از زیباترین مخلوقات عالم است بر این مدار بصیرت دومین مبنای رهنمود بشر به‌سوی تعالی و پیشرفت است.

حجت‌الاسلام شعبانی بصیرت را خوب شناخت پیدا کردن و یا آگاهی به معنای خاص آگاهی دانست و اظهار داشت: بصیرت نیروی عظیمی در مؤمن است که در هر انسانی ظاهر نمی‌شود؛ بر این اساس هر کس دشمن‌شناس نیست این در حالی است که قرآن کریم مبانی دشمن‌شناسی را در دل مفاهیم خود موردبررسی قرار داده است.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بصیرت نسبت به دشمن را یکی از حیاتی‌ترین ویژگی های مؤمن توصیف کرد و عنوان کرد: ایجاد شبهات اعتقادی برای هجمه به حقیقت ارزش‌ها و باورهای دینی از سوی دشمن از بدو ظهور اسلام ظهور بصیرت را در مؤمن به یک لازمه غیرقابل‌انکار تبدیل کرده است.

مدیرکل سابق اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه بصیرت را تنها سلاح مؤمن در جریان هجوم فرهنگی توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب الگوی کمال بصیرت در عصر حاضر است؛ بر این اساس مؤمن با معرفت به خدا و پیروی از اهل‌بیت می‌تواند به حقیقت بصیرت دست یابد.

حجت‌الاسلام شعبانی معرفت به خدا را حقیقت خلوص در عبادت توصیف کرد و ابراز داشت: مؤمن در معرفت به آفریدگار عالم می‌آموزد که ولی خدا چه کسی است و وظیفه او نسبت به او چیست این در حالی است که این حقیقت بصیرت را در او شکل خواهد داد؛ بر این اساس حقیقت عبادات مؤمن زمانی خالص خواهد بود که دو مرحله قبل از ویژگی های عبادت معیار را دریابد./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات