۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۱۲۳۴۶
مسؤول آموزش‌های آزاد مؤسسه امام خمینی:

دین‌شناسی و دین‌گستری مهم‌ترین رسالت طلاب است

مسؤول آموزش‌های آزاد مؤسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه دین‌شناسی و دین‌گستری مهم‌ترین رسالت طلاب است، گفت: طلاب باید با بصیرت و شناخت صحیح از دین برای نشر آن بکوشند.
حجت الاسلام الهی راد،افتتاحیه طرح ولایت طلاب خواهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ظهر امروز آیین افتتاحیه نخستین طرح ولایت طلاب خواهر به همت ستاد مردمی طرح ولایت با حضور ۵۸۰ طلبه از سراسر کشور در کتابخانه حرم مقدس امام رضا برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام صفدر الهی راد، مسؤول آموزش‌های طرح ولایت موسسه امام خمینی (ره) گفت: دین‌شناسی و معرفی دین برای دیگران وظیفه اصلی طلاب است.

وی با اشاره به نقاط ضعفی که در حوزه دین‌شناسی وجود دارد، اضافه کرد: طلاب باید با بصیرت و شناخت صحیح از دین، آن را در جامعه نشر دهند.

حجت‌الاسلام الهی راد بیان اینکه در هر نظام معرفتی در علوم انسانی و تجربی، وجود نظام به معنی مجموعه مبانی اصول و نظریه‌ها است، اظهار کرد: در هر علمی باید ابتدا اصول و پایه‌ها را فرابگیریم؛ بر این اساس اگر طلاب دین را به‌طور اصولی و صحیح بشناسند و برای مردم تبیین کنند، هیچ شبهه‌ای نخواهد توانست آنها را از راه راست منحرف کند.

وی ادامه داد: دشمنان بعد از انقلاب دریافتند که برای از بین بردن انقلاب و نظام اسلامی باید ایمان مردم را سست کنند.

مسؤول آموزش‌های آزاد موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه وقتی ما مبانی فکری را در جامعه تقویت نکنیم دشمن این مبانی را در اختیار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: از دشمن جز دشمنی انتظار نمی‌رود؛ اما مسأله این است که چرا ما در طول این سال‌ها که دشمن با تمام قوا برنامه‌ریزی می‌کرد، کاری انجام ندادیم.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی بر تقویت بنیه فکری دارند؛ چراکه دینی که از در احساسات بیاید از پنجره احساسات خارج می‌شود.

حجت‌الاسلام الهی راد کرد: فقه، اصول و ادبیات عرب در حد تخصصی جز ضروریات حوزه است؛ اما شرط کافی نیست؛ چراکه برخی اساتید حتی توان پاسخگویی سؤال‌های معرفتی جوانان را ندارند که این یک مشکل اساسی است.

وی با بیان اینکه طلاب به جای بررسی شبهات مختلف باید مبانی را فرابگیرند، افزود: اگر طلبه‌ای مبانی را به‌درستی فرابگیرد می‌تواند پاسخگوی هر شبهه‌ای باشد در غیر این صورت هر روز شبهه جدیدی فرامی‌رسد و طلاب در پاسخگویی آن زمین‌گیر خواهند شد.

حجت‌الاسلام الهی راد با اشاره به نظر رهبری در مورد طرح ولایت و بنیان سازی آن، افزود: همان‌گونه که رهبری هم تأکید دارند اگر طلاب روی این مبانی کار کنند در جامعه می‌توانند هدف و نقشه راه موجهی را ارائه دهند.

گفتنی است، طلاب شرکت‌کننده در این طرح در مدت ۴۰ روز باید مباحث معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی، خداشناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست را فرابگیرند./۹۷۰۵/پ۲۰۱/ب1

ارسال نظرات