۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۱۲۳۵۵
پزشکی راد:

حجاب سبب بالا رفتن ارزش ذاتی و مقام انسانی زنان می شود

پزشکی راد گفت: حفظ حجاب به لحاظ فردی سبب ایجاد آرامش روحی و کم شدن هیجانات و التهابات کاذب در مردان می‌شود و از منظر زنان، حجاب موجب بالا رفتن ارزش ذاتی و مقام انسانی است.
خانم پزشکی راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم پزشکی راد شامگاه سه شنبه در جمع دختران شرکت کننده در جشن حجاب و عفاف به لطافت مهر که در مؤسسه مهر فاطمی برگزار شد،گفت: امروزه مسأله حجاب را بیشتر از زاویه حفظ عفت و حیا مورد توجه قرار می‌دهند درحالی‌که توجه کردن به مقوله حجاب، صرفاً از این زاویه، تصویر جامعی از این حکم الهی در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ضرورت حجاب صرفاً حفظ عفت نیست بلکه کارکردهای اجتماعی و خانوادگی این دستور نیز در جای خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان دارای سه حیطه فردی، خانوادگی و اجتماعی است.
 
وی افزود: از جنبه فردی، یک مسأله، مربوط به مردان است و یک مسأله مربوط به زنان، از زاویه تأثیر بر مردان باید گفت حفظ حجاب به لحاظ فردی سبب ایجاد آرامش روحی و کم شدن هیجانات و التهابات کاذب در مردان می‌شود و از منظر زنان، حجاب سبب بالا رفتن ارزش ذاتی و مقام انسانی می شود.

این کارشناس مذهبی عنوان داشت: از جنبه خانوادگی، حجاب سبب استحکام خانواده و پیوند زناشویی می‌شود چرا که مرد یا زنی که به لحاظ بصری و لمسی از فردی غیر از همسر خود بهره نگرفته است علاقه بیشتری احساس می‌کند و همین علاقه و لذت بیشتری که به تبع آن می برد، به پایبندی بیشتر او به خانواده منجر می شود و همین بر روحیه زن و دلگرمی او به تلاش در محیط خانواده نیز اثر مستقیم می‌گذارد. 

پزشکی راد افزود: یکی از شبهاتی که امروزه در جامعه ما مطرح می‌شود این است که هدف اصلی حکم حجاب حفظ عفت و حیا است، اما برای حفظ عفت و حیا لزوماً نیازی به پوشاندن موها و گردن نیست؛ پوشش یک زن می‌تواند خالی از هر گونه جلوه‌گری جنسی باشد اما درعین‌حال منطبق با پوشش شرعی نباشد. 

وی در پاسخ به این شبهه اظهار داشت: حتی اگر ادعای مطرح شده در این شبهه مبنی بر امکان حفظ عفاف بدون پوشش شرعی را بپذیریم، حجاب صرفاً برای حفظ ملکه حیا و عفت در زن نیست بلکه عوامل متعدد دیگری مانند حفظ آرامش روانی، بالا بردن ارزش زن در مقابل مردان، جلوگیری از آشفتگی زنان و مردان جامعه، حفظ و تاکید بر هویت اسلامی را نیز در بر می‌گیرد.

گفتنی است این مراسم با اهدای جوایز به دختران و اجرای برنامه های فرهنگی همراه بود./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات