۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۱۲۳۹۸
در آستانه فرا رسیدن ایام حج تمتع؛

گردهمایی روحانیون، معین و معینه های کاروان های حج تمتع برگزار شد

گردهمایی پایانی روحانیون، معین و معینه های کاروان های حج تمتع با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد.
گردهمایی روحانیان و معین های حج تمتع ۹۶ در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آخرین همایش توجیهی روحانیون، معین و معینه های کاروان های حج تمتع با هدف اطلاع رسانی، ایجاد هماهنگی و آموزش های لازم، پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت آغاز شد که وی فعالیت های صورت گرفته برای حضور زائران ایرانی در مراسم حج امسال را بسیار مثبت ارزیابی کرد و به ارئه مطالبی در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بر انجام فعالیت های جمعی و پرهیز از تک روی تأکید کرد و افزود: روحانیان کاروان ها به ایجاد فضاهای معنوی و پر کردن وقت زائران توجه ویژه داشته باشند و تا می توانند برنامه های فرهنگی را با استفاده از فرصت های به وجود آمده توسعه دهند.

وی گفت: روحانیان کاروان ها به شرح آداب سفر، اسرار و معارف حج، بیان مسائل تاریخی مکه و مدینه و تاریخ انبیای گذشته و تبیین آیات قرآنی حج برای زائران اهتمام بیشتری داشته باشند و مدیریت فرهنگی حج را به عهده بگیرند تا زائر با آرامش خاطر اعمال خود را انجام دهد.

در ادامه این مراسم معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه در وضعیت فعلی و از نظر اجرایی هیچ مشکلی برای برپایی حج وجود ندارد، گفت که تاکنون هیچ تخلفی از سوی مسؤولان حج عربستان در عمل به تعهداتشان گزارش نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مظلومی این اطمینان را به معنای نداشتن برنامه مناسب برای فراهم شدن امنیت کامل برای زائران ندانست و تصریح کرد که در این زمینه برنامه ریزی های مناسبی بیش از گذشته صورت گرفته است.

برپایی کارگاه امداد و نجات، مدیریت استرس، بهداشت و سلامت و بیان نکات حراستی از دیگر برنامه هایی بود در همایش روحانیون، معین و معینه های کاروان های حج تمتع ارائه شد./920/پ202/ی

ارسال نظرات