۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۱۲۵۷۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

توانمندی علمی و اخلاقی موفقیت تبلیغی روحانیان را تضمین می‌کند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اخلاق ظرف دین است، گفت: درواقع توانمندی علمی و اخلاقی موفقیت تبلیغی طلاب و روحانیان را تضمین می‌کند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان، اظهار کرد: اسلام در حال پیشرفت بوده و دشمنان هم اسلام هراسی گسترده‌ای به راه انداخته‌اند؛ اما به فضل الهی موفق نشده‌اند و گرایش به اسلام روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیان برای مقابله با اسلام هراسی دشمنان، افزود: نهاد روحانیت در خط مقدم ترویج و تبیین آموزه‌های اصیل اسلامی و روشنگری نسبت به اقدامات دشمنان برای خدشه‌دار کردن چهره اسلام و مقابله با این اقدامات است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، افزود: در مسیر طلبگی باید چند نکته را به یاد داشته باشیم؛ نخست اینکه چرا طلبه شده‌ایم و هدف از آمدن به حوزه علمیه را برای خود روشن کنیم و وقتی هدف را مشخص کردیم حاضر باشیم برای رسیدن به آن هدف تلاش کرده و هزینه دهیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: اگر قرار باشد پاک و ویژه باشیم، ممکن است این هزینه داشته باشد؛ ازاین‌رو باید درس بخوانیم و مسؤولیت‌های دیگر ما را از تحصیل و تهذیب بازندارد.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای تحقق این هدف، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشیم که هیچ‌کدام از مسؤولیت‌های ما با دیگری تداخل نداشته باشد و حضرت علی(ع) هم می‌فرمایند برنامه‌ریزی از امکانات مهم‌تر است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در مسیر رسالت طلبگی باید از تجربه‌های دیگران استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی موفقیت تبلیغی طلاب و روحانیان اخلاق است.

وی تصریح کرد: باید در دوران تحصیل حوزوی قبل از اینکه به فکر بالاتر بردن نمره باشیم، اخلاق خود را بالا ببریم که در این صورت در درس و علم هم رشد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به آموزه دینی «الخلق وعاء الدین»، اضافه کرد: اخلاق ظرف دین بوده و این ظرف در حوزه ساخته می‌شود؛ به‌گونه‌ای که مردم دین را از اخلاق ما می‌گیرند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: درواقع توانمندی علمی و اخلاقی موفقیت تبلیغی طلاب و روحانیان را تضمین می‌کند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات