۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۱۲۶۱۲
آیت الله اشرفی شاهرودی:

مسؤولان حوزه طلاب را به سمت تولید علم و اندیشه سوق دهند

آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: مسؤولان حوزه تلاش کنند تا طلاب به سمت و سوی تولید علم و اندیشه پیش رفته و طلاب را نسبت به حضور در مسیر تولید علم و پژوهش ترویج کنند.
آیت الله اشرفی شاهرودی

آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که برگزاری امتحانات از جهت ایجاد انگیزه برای تحرک علمی طلاب و تلاش بیشتر آنان ارزنده و مفید است، گفت: با برگزاری امتحانات سطح طلاب ارزیابی می شود و بدین جهت برگزاری آن کار پسندیده ای است.

وی با بیان این که سطح علمی طلاب باید با تاکید بر تقویت مقدمات ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: امروزه طلاب حوزه علمیه خراسان در شهر مهد ادبیان زندگی می کنند که بدین جهت باید در راستای درک و فهم متون ادبیات عرب تلاش کنند و هر آنکس که در حوزه معمم می شود، رسالتی بزرگ بر دوش او نهاده شده که باید برای آن دغدغه داشته باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت سختگیری اساتید حوزه از همان پایه های نخست ورود به حوزه، خاطرنشان کرد: باید طلاب از همان بدو ورود به حوزه با تمرکز بر ادبیات به ویژه ادبیات عرب و خواندن دقیق و موشکافانه کتاب هایی همچون لمعه و مکاسب و کفایه پیش از ورود به سطح خارج از پشتوانه علمی قوی برخوردار باشند.

آیت الله اشرفی شاهرودی با بیان این که شورای عالی مدیریت حوزه باید نظارت دقیق تری بر حضور طلاب در کلاس های درس داشته باشد، بیان کرد: شورای عالی مدیریت حوزه تلاش کند تا طلاب به سمت و سوی تولید علم و اندیشه پیش رفته و طلاب را نسبت به حضور در مسیر تولید علم و پژوهش ترویج کنند.

وی با بیان این که یک طلبه فاضل با دانش و علمیت، سیره و اخلاق عملی و تقوا شناخته می شود، گفت: بی شک با پایبندی به این مصادیق می تواند در جامعه موفق باشد و بنابراین باید اخلاق طلبگی در این راستا تقویت شود./۸۶۴/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات