۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۱۲۶۴۴
همزمان با سالگرد شهادت امام صادق برگزار شد؛

دسته‌روی هیئات مذهبی خراسان شمالی در سوگ رییس مذهب تشیع

همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع)، هیئات مذهبی مناطق مختلف استان با همراهی اقشار مختلف مردم در خیابان‌ها دسته‌روی و عزاداری کردند.
عزاداری سالگرد شهادت امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سه‌شنبه‌شب و صبح چهارشنبه همزمان با بیست و پنجم شوال، سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع)، مراسم عزاداری و سوگواری شهادت رییس مذهب تشیع در مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و اماکن مذهبی خراسان شمالی با حضور اقشار مختلف مردم مؤمن این استان برگزار شد.

صبح امروز هم در بجنورد، مرکز خراسان شمالی، دسته روی هیئات مذهبی در قالب یک هیأت منسجم، از مسجد امام خمینی(ره) به سمت حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

عزاداران شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد با تجمع در مرقد مطهر نوه آن امام همام به عزاداری و سینه‌زنی پرداخته و سالگرد شهادت رییس مذهب تشیع را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، در این مراسم با اشاره به حضور گسترده مردم در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: با توجه به روحیه معنوی و دینی مردم بجنورد، مراسم تمامی مناسبت‌هایی که منتسب به ائمه معصومین(ع) است با حضور گسترده آحاد مردم مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه باید عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) هم مثل عاشورا فراگیر شود، افزود: جامعه اسلامی ما مدیون امامان معصوم به‌ویژه امام ششم شیعیان است؛ زیرا مذهب ما جعفری است.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به نقش این امام بزرگوار در زدودن انحراف از چهره دین، گفت: آنچه به دوره امامت حضرت امام صادق(ع) ویژگی خاصی بخشیده، استفاده از علم بی‌کران امامت، تربیت دانش‌طلبان و بنیان‌گذاری فکری و علمی مذهب تشیع است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد با تأکید بر تلاش برای حفظ دستاوردهای اسلامی، اظهار کرد: باید از فرصت ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار(ع) برای تقویت بعدی معنوی و دینی اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان استفاده شود.

گفتنی است، دسته‌روی هیئات مذهبی، سخنرانی روحانیان در دسته‌های عزاداری، اعزام مبلغان و مبلغات به روستا و سطح شهرستان، برگزاری مراسم سوگواری در تکایا و جلسات خانگی از سوی خواهران و تهیه پوستر، کتاب و بروشور با موضوع امام صادق(ع) و توزیع بین هیئات مذهبی برخی از برنامه‌های گرامیداشت سالگرد شهادت رییس مکتب جعفری در استان خراسان شمالی بود.9314/پ202/ب1

ارسال نظرات