۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۱۲۶۴۸
در نشست همبستگی با مسجد الاقصی؛

تأکید علمای لبنان بر مقاومت در برابر یهودی سازی مسجد الاقصی

علمای شیعه و سنی لبنان بر لزوم مقاومت همه جانبه در برابر یهودی سازی مسجد الاقصی از سوی صهیونیست ها تأکید کردند.
مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، جبهه العمل اسلامی لبنان مراسمی را با هدف اعلام همبستگی با مسجد الاقصی و محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی با مشارکت جمعی از علمای شیعه و سنی، سیاستمداران، رؤسای گروه های اسلامی و ملی و همچنین نمایندگان گروه های مقاومت فلسطین در ساختمان این مرکز در منطقه بئرحسن برگزار کرد.

شیخ زهیر الجعید هماهنگ کننده جبهه العمل اسلامی گفت: ما در لبنان با مقاومت اسلامی و ملی و اهدای خون شهدا و مجروحان به پیروزی رسیدیم و هم اکنون در سالروز جنگ 33 روزه ای قرار داریم که مقاومت اسلامی سنی و شیعه در برابر دشمن صهیونیستی ایستاد.

وی افزود: ما با اراده و وحدت اسلامی سنی و شیعه و وحدت ملی اسلامی و مسیحی توانستیم دشمن را شکست داده و به پیروزی دست یابیم.

این روحانی اهل تسنن تصریح کرد: ایستادگی در برابر اقدام صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی یک واکنش عملی و واقعی و در راستای یاری رسانی به امت از سوی همه مسلمانان به شمار می آید.

مسجد الاقصی در انتظار حضور میلیونی است

مصطفی حمدان رییس جنبش الناصریین از عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی در قدس تقدیر کرد و اظهار داشت: لطفا به جوانان اجازه دهید در راه نبرد با دشمن از وسایل گوناگون استفاده کرده و نوآوری نشان دهند.

وی تأکید کرد: سید حسن نصرالله خاطرنشان ساخت که روزی فرامی رسد که میلیون ها تن به سوی قدس خواهند آمد؛ سخنانی که بسیاری از مردم از درک آن غافل هستند. 

این فعال سیاسی ادامه داد: سخنان سید حسن نصرالله را این سه جوان شهید عامل عملیات نزدیک مسجد الاقصی درک کرده و مطمئنا این سه نفر به 30 تن و 300 تن و 300 تن افزایش یافته تا اینکه به میلیون ها تن برسد. 

حمدان خاطرنشان کرد که نباید از موشک هایی که از تهران و جنوب لبنان و سوریه و غزه برای حمایت از مسجد الاقصی می آیند، غافل شد. ما اطمینان داریم که ملت فلسطین و این موشک ها سبب زوال این رژیم اشغالگر می شوند.

سه سرنوشت شوم در انتظار مسجد الاقصی

حسن قبلان عضو دفتر سیاسی جنبش امل نسبت به سه سرنوشت برای مسجد الاقصی هشدار داد، گفت: مسجد الاقصی یا به سوی تقسیم بین مسلمانان و یهودیان پیش می رود، یا اینکه معبد توهمی ذر این مسجد بنا و مسجد به عنوان یک مکان گردشگری تبدیل می شود و یا اینکه مسجد کاملا تخریب شده و معبد بر روی آن بنا خواهد شد.

وی افزود: در این صورت یهودیان به جهانیان اعلام می کنند که وعده های قرآن و مضمون سوره الاسراء و هر آنچه پیامبر اکرم(ص) و حضرت مسیح(ع) از 2000 سال و 1400 سال پیش گفته اند، از اعتبار ساقط خواهند شد.

مقاومت به مساله ای ملی مبدل شده است

حجت الاسلام شیخ عبدالمجید عمار عضو دفتر سیاسی حزب الله لبنان از سخنان رییس کمیسیون امنیت پارلمان صهیونیستی مبنی بر اینکه کمیته وقت اداره مسجد الاقصی دیگر هیچ اعتباری ندارد، بیان داشت: این سخنان نشان دهنده وضع تأسف بار در مسجد الاقصی است اما تاسف بارتر و شرم آورتر این است که این سخنان در برابر چشم کشورهای اسلامی بیان شده و هیچ عکس العملی مشاهده نمی کنیم. 

وی تصریح کرد: آنچه مایه امیدواری است تبدیل شدن مقاومت به معادله ملی انتقال یافته از نسلی به نسل دیگر به شمار آمده و هیچگاه شکست نمی خورد. 

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: مقاومت به مساله ای ملی تبدیل شده و با چاقو و خنجر و موشک و هر نوع سلاح می توان به مقابله با دشمن پرداخت همانگونه که این مساله را در فلسطین می بینیم.

برپایی تجمع در مرز لبنان با فلسطین اشغالی  

شیخ ماهر حمود خاطرنشان ساخت: هر چه برای فلسطین انجام دهیم باز هم کم است و باید خود را مقصر بدانیم.

وی برپایی نماز جمعه در منطقه مارون الراس و برگزاری تجمع در برابر سربازان صهیونیستی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی را خواستار شد./۹۸۰/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات