۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۱۲۶۶۱
سازمان عفو بین الملل:

سکوت آمریکا در قبال جنایت های بحرین شرم ‌آور است

سازمان عفو بین الملل سکوت آمریکا در قبال جنایت های آل خلیفه را شرم آور توصیف کرد.
ابتسام الصائغ فعال حقوق بشر بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان عفو بین الملل صدور حکم حبس شش ماهه ابتسام الصائغ بانوی فعال حقوق بشر بحرین را محکوم کرد و افزود: اتهام زنی تروریستی به ابتسام الصائغ ضربه سنگینی به حقوق بشر در این کشور به شمار می آید.

این سازمان تصریح کرد: این بانو زندانی آزادی بیان محسوب شده و باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شود. تنها جرم ابتسام الصائغ شجاعت در برابر پرونده هولناک دولت بحرین در زمینه حقوق بشر است.  

سماح حدید، مسؤول پرونده های سازمان عفو بین الملل در مدیترانه در این باره گفت: دولت بحرین با اقدامات تروریستی در زمینه حقوق بشر درصدد هراس و خاموش کردن جامعه مدنی در این کشور است. 

وی تصریح کرد: دلایل قوی نزد ما وجود دارد که نشان می دهد ابتسام الصائغ در معرض شکنجه و بدرفتاری گرفته است. وی در زمان بازداشت در معرض ضرب و شتم و تجاوز جنسی از سوی نیروهای امنیت قومی قرار داشت.

این فعال حقوق بشر بر لزوم اعتراض عمومی نسبت به اوضاع وخیم بحرین تأکید کرد و اظهار داشت: سکوت آمریکا که همچنان اعتقاد دارد بحرین به سوی اصلاح حقوق بشر گام برمی دارد، شرم آور است. این کشور نقش مهمی در افزایش تجاوزهای دولت بحرین علیه حقوق بشر  ایفا می کند.

سماح حدید ادامه داد که ابتسام الصائغ روزانه به مدت 13 ساعت در معرض بازجویی قرار داشت و در بقیه ساعت ها به زندان انفرادی در شهر عیسی انتقال می یافت.

وی همچنین تأکید کرد که همسر این بانوی فعال حقوق بشر در این مدت تنها به مدت چند دقیقه توانسته است با همسر خود دیدار و گفت وگو کند.

گفتنی است دادستان کل بحرین روز چهارشنبه دستور حبس شش ماهه ابتسام الصائغ را به بهانه تحقیق و بازجویی صادر کرد.

این بانوی حقوق بشر به دلیل آزار و اذیت و شکنجه از سوی نظامیان این رژیم، دست به اعتصاب غذا زده است.

وی در پی حمله نیروهای آل خلیفه به منزلش در روز ۱۲ تیرماه بازداشت شد./۹۸۰/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات