۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۱۲۸۲۹
امام جمعه بندرعباس:

نماز جمعه خط مقدم مقابله با توطئه‌ های فکری و انحرافی دشمنان است

امام جمعه بندرعباس، نماز جمعه را خط مقدم مقابله با توطئه‌ های فکری و انحرافی دشمنان علیه نظام دانست و گفت: باید روز به روز بر اهمیت، عظمت و نقش این سنگر مهم در جامعه افزوده شود.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفت: همه آنهایی که خداوند نعمت داشتن دختر را به آنان عطا فرموده قدر دختران‌شان را بدانند و نگذارند این ریحانه‌های زندگی پژمرده شوند و از دستشان برود.

وی با تاکید بر اینکه به دختران و فرزندان‌تان آگاهی‌ های دینی و سیاسی بدهید افزود: والدین باید خطرات احتمالی در جامعه را برای آنان بیان کنند؛ زیرا درصورت بی‌توجهی و به خطر انداختن زندگی آینده آنان، پدر و مادر باید روز قیامت در محضر خداوند باسخگو باشند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت منسجم و بزرگی در جهان اسلام برای گسترش وحدت و انسجام عمومی میان مسلمانان و کشورهای اسلامی با محوریت ایران شاهد بودیم تصریح کرد: اما جریان استکبار از ترس اتحاد ملت‌های مسلمان به ویژه در موضوع فلسطین، پاشیدن تخم نفاق و تفرقه در منطقه را شدت بخشید و در طول 4 دهه اخیر شاهد بروز رخدادهای خطرناکی در سطح منطقه هستیم که متأثر از فراموشی عنصر وحدت میان مسلمانان از سوی برخی از سران وابسته کشورهای اسلامی است.

آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: جریان استکبار در طول تاریخ بخصوص از زمانی که کشورهای اسلامی صاحب قدرت ویژه‌ای شده‌اند، برای جلوگیری از رشد کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان، همواره جنگ‌ های نیابتی به راه انداخته و کشورهای اسلامی را به جان یکدیگر انداخته است تا قدرت کشورهای اسلامی را تضعیف کند.

وی تصریح کرد: جهان اسلام اکنون بیش از هر چیز به وحدت نیاز دارد تا دست مستکبران از منابع و ثروت‌ های کشورهای اسلامی بریده شود و ملت‌های مسلمان بتوانند خودشان برای آینده خویش تصمیم بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، وحدت بین مسلمانان را خنثی‌کننده همه توطئه‌های دشمنان دانست و اظهار داشت: دشمنان از وحدت بین امت اسلامی وحشت داشته و به هر طریق ممکن در تلاشند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

آیت الله نعیم آبادی، وحدت بین امت اسلامی را از عوامل مهم رشد و تعالی دین اسلام عنوان‌ کرد و بیان‌ داشت: دشمن از ایجاد هرگونه تفرقه بین مسلمانان دلشاد می‌ شود بنابراین باید با ایجاد وحدت، اسلام و نظام را از گزند افکار دشمنان بیمه‌ کرد.

​وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نماز جمعه را محترم بشمارید و در آن شرکت فعال داشته باشید گفت: به خوبی می‌ دانید که از خلوت شدن سنگر نماز جمعه، چه کسی خوشحال می‌ شود، در روز جمعه باید دغدغه اول هر مسلمانی حضور در صف نماز جمعه باشد.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: باید همه مسلمانان نسبت به حضور در مراسم نماز جمعه مصمم باشند و بدانند که ثواب حضور در نماز جمعه از همه نمازها بیشتر است.

امام جمعه بندرعباس، نماز جمعه را خط مقدم مقابله با توطئه‌ های فکری و انحرافی دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: حضور باشکوه مردم در نماز جمعه، بیعت با نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌ های اسلامی و دینی است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی، به آزادی موصل در کشور عراق به دست نیروهای مردمی این کشور اشاره کرد و گفت: موصل به عنوان یکی از اصلی‌ ترین مراکز نفتی عراق به عنوان لقمه‌ای لذیذ برای غرب به شمار می‌ رفت و تمرکز تروریست‌های داعشی بر این منطقه و تلاش برای حفظ آن در همین راستا صورت می‌ گرفت؛ اما با همت مرجعیت عظیم دینی در این کشور و بسیج شدن بیش از دو میلیون نفر از مردم این کشور و با همراهی جامعه اهل‌سنت و کردهای عراقی، پیروزی عظیم به دست آمد و موصل آزاد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت بالای آزادی موصل برای امنیت، ثبات و وحدت آینده عراق و منطقه و خنثی شدن توطئه بزرگ دشمنان در این راه با همت مردم عراق، به نقش مرجعیت دینی در پیروزی موصل و دیگر پیروزی‌های عظیم در منطقه اشاره کرد و به بازخوانی دقیق نقش آیت‌الله سیستانی در بازگرداندن موصل به خاک عراق از دست تروریست‌های وابسته به جریان مرتجع منطقه و استکبار پرداخت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، روحانیت را مقتدرترین قدرت در جهان تشیع عنوان  و اظهار کرد: به همین دلیل است که ما تأکید می‌ کنیم که مردم مراقب حرف زدن درباره روحانیون و علماء باشند و نگذارند عده‌ای با اغراض مشخص نسبت به بدنام‌کردن جایگاه روحانیت اقدام کنند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی همچنین در پایان تاکید کرد: نگذاریم این سنگر شکسته شود بلکه تلاش کنیم تا بر اهمیت و عظمت و نقش این سنگر در جامعه افزوده شود./۸۵۱/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات